Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.09 Pytanie 123
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby podzielić sygnał audio na dwa jednakowe, niezależne strumienie, powinno się zastosować

A. separatora
B. splittera
C. krosownicy
D. zwrotnicy
Realizacja nagrań dźwiękowych

Standardowo sygnał MIDI clock transmituje wydarzenia MIDI z częstotliwością

A. 32 impulsów na półnutę
B. 24 impulsów na ćwierćnutę
C. 24 impulsów na półnutę
D. 32 impulsów na ćwierćnutę
AUD.09 Pytanie 125
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie są najlepsze warunki do długotrwałego przechowywania archiwalnych dysków optycznych?

A. Pionowo, w umiarkowanie suchym otoczeniu (poniżej 50% RH)
B. Pionowo, w wilgotnym otoczeniu (powyżej 50% RH)
C. Poziomo, w wilgotnym otoczeniu (powyżej 50% RH)
D. Poziomo, w umiarkowanie suchym otoczeniu (poniżej 50% RH)
AUD.09 Pytanie 126
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby werbel był wyraźnie słyszalny w centrum panoramy podczas odsłuchu mikrofonów overhead (OH) w perkusji nagrywanej metodą AB, trzeba

A. do ścieżki OH dodać ścieżkę z mikrofonu snare top na etapie postprodukcji
B. zmonofonizować sygnał zarejestrowany przez mikrofony OH
C. ustawić jego położenie za pomocą regulacji pan w mikserze
D. ustawić mikrofony w równej odległości od werbla
AUD.09 Pytanie 128
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która technika stereofoniczna wykorzystuje mikrofon kardioidalny i mikrofon o charakterystyce ósemkowej?

A. AB
B. ORTF
C. XY
D. MS (Mid-Side)
AUD.09 Pytanie 130
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który rodzaj mikrofonu powinno się wykorzystać do nagrań reporterskich w plenerze?

A. Ciśnieniowo-gradientowo-interferencyjny
B. Ciśnieniowo-gradientowy
C. Gradientowy
D. Ciśnieniowy
AUD.09 Pytanie 132
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką liczbę mikrofonów potrzeba do zarejestrowania dźwięku z harfy w technice ORTF?

A. 4 mikrofonów
B. 3 mikrofonów
C. 5 mikrofonów
D. 2 mikrofonów
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zredukować zniekształcenia, które mogą pojawić się podczas analogowo-cyfrowego przetwarzania sygnału audio o pełnym zakresie częstotliwości słyszalnych przez ludzi, konieczne jest zastosowanie częstotliwości próbkowania wynoszącej co najmniej

A. 10 000 Hz
B. 30 000 Hz
C. 20 000 Hz
D. 40 000 Hz
AUD.09 Pytanie 136
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak przerwać rejestrowanie dźwięku bez potrzebny opuszczania trybu nagrywania, korzystając z rejestratorów audio?

A. nagrywaj
B. zatrzymaj
C. rec-pause
D. pauza
AUD.09 Pytanie 138
Realizacja nagrań dźwiękowych

Podczas nagłaśniania werbla za pomocą dwóch mikrofonów "jeden umieszczony powyżej, a drugi poniżej instrumentu" powinno się

A. ustawić oba mikrofony dokładnie w tej samej linii.
B. zastosować identyczne mikrofony.
C. wybrać mikrofony o tej samej charakterystyce.
D. odwrócić fazę w torze mikrofonu dolnego
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych formatów zapisu audio umożliwia przechowywanie informacji o edycji w osobnych plikach bez modyfikacji oryginalnego nagrania?

A. Bezstratny
B. Destrukcyjny
C. Kompresyjny
D. Niedestrukcyjny
AUD.09 Pytanie 140
Realizacja nagrań dźwiękowych

Używając jedynie jednego mikrofonu do rejestracji zestawu perkusyjnego, powinno się go ustawić podczas nagrania w roli mikrofonu

A. werbla
B. overhead
C. tom-tomów
D. bębna basowego
AUD.09 Pytanie 143
Realizacja nagrań dźwiękowych

Powermikser to urządzenie, które łączy w sobie wielokanałowy mikser sygnałów audio oraz

A. wzmacniacz mocy
B. cyfrowy rejestrator
C. system głośników
D. aktywny DI-Box
AUD.09 Pytanie 144
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki rodzaj kabla należy zastosować do połączenia wzmacniacza z głośnikami?

A. Kabel mikrofonowy
B. Kabel instrumentalny
C. Kabel MIDI
D. Kabel głośnikowy
Realizacja nagrań dźwiękowych

Interakcja fal o zbliżonej częstotliwości generowanych przez dwa nieskalibrowane instrumenty może prowadzić do wystąpienia zjawiska

A. fali stojącej
B. dudnień
C. odbić
D. dyfrakcji
AUD.09 Pytanie 146
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zarejestrować standardowy zestaw perkusyjny, który pozwala na późniejsze modyfikacje proporcji między jego elementami, konieczne jest zastosowanie

A. 8 mikrofonów
B. czterech mikrofonów dookólnych
C. mikrofonu stereofonicznego
D. przynajmniej 12 mikrofonów
AUD.09 Pytanie 147
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie zjawisko wykorzystują mikrofony o zmiennej charakterystyce kierunkowej?

A. Modyfikację kształtu membrany
B. Filtrację akustyczną
C. Sumowanie sygnałów z dwóch kapsuł w różnych proporcjach
D. Zmianę napięcia zasilania
AUD.09 Pytanie 148
Realizacja nagrań dźwiękowych

Termin FOOTSW odnosi się do

A. przełącznika nożnego
B. gniazda insert w torze konsolety mikserskiej
C. przedwzmacniacza mikrofonowego
D. wzmacniacza słuchawkowego
AUD.09 Pytanie 149
Realizacja nagrań dźwiękowych

Agogika to składnik utworu muzycznego, który definiuje

A. poziom głośności utworu
B. prędkość wykonania utworu
C. czas trwania dźwięków w utworze
D. harmonię dźwięków w utworze
AUD.09 Pytanie 151
Realizacja nagrań dźwiękowych

Technika slide w kontekście gitary odnosi się do właściwego

A. uderzania struny
B. podciągania struny
C. szarpania struny
D. przesuwania palca wzdłuż struny
AUD.09 Pytanie 152
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zrealizować nagranie w studiu oktetu wokalnego przy użyciu metody stereofonicznej X-Y, konieczne jest zastosowanie dwóch mikrofonów o charakterystyce

A. ósemkowej
B. kardioidalnej
C. hiperkardioidalnej
D. dookólnej
AUD.09 Pytanie 153
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak daleko od siebie powinny znajdować się membrany dwóch mikrofonów według reguł techniki ORTF?

A. 17 cm
B. 90 cm
C. 30 cm
D. 110 cm
AUD.09 Pytanie 154
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z poniższych mikrofonów najlepiej nadaje się do nagrywania wokalu w studiu?

A. Mikrofon pojemnościowy
B. Mikrofon dynamiczny
C. Mikrofon piezoelektryczny
D. Mikrofon wstęgowy
AUD.09 Pytanie 156
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ile jednokanałowych ścieżek w projekcie DAW powinno się przygotować do montażu nagrania wykonanego metodą binauralną?

A. 8 ścieżek
B. 4 ścieżki
C. 6 ścieżek
D. 2 ścieżki
Realizacja nagrań dźwiękowych

Usprawnienie procesu miksowania umożliwia

A. automatyczny dobór najlepszych ustawień tłumików przez moduł konsolety
B. stosowanie wbudowanego w mikser automatycznego ogranicznika clipów
C. łączenie poszczególnych ścieżek w subgrupy
D. zapisanie ustawień miksera i ich przywołanie w wyznaczonym momencie