Filtrowanie pytań
Realizacja nagrań dźwiękowych
A. mV/Pa
B. Ω/Hz
C. dB SPL
D. dB HL
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakie zjawisko akustyczne występuje, gdy fale dźwiękowe docierają do słuchacza zarówno bezpośrednio, jak i po odbiciu od powierzchni?
A. Refrakcja
B. Interferencja
C. Tonacja
D. Modulacja
Realizacja nagrań dźwiękowych
Która z poniższych komend w programie DAW umożliwia standardowo usunięcie zaznaczonego fragmentu dźwiękowego ze ścieżki w projekcie oraz przeniesienie go do schowka?
A. Cut
B. Paste
C. Copy
D. Split
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakie urządzenie lub program MIDI potrafi odtworzyć dźwięk z pliku o rozszerzeniu .mid?
A. spliter
B. merger
C. sampler
D. thru box
Realizacja nagrań dźwiękowych
Część utworu muzycznego, która definiuje metodę wydobywania dźwięków, to
A. intensywność
B. brzmienie
C. artykulacja
D. tempo
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakie instrumenty można określić jako te, na których wykonuje się technikę "pizzicato"?
A. Dętych
B. Perkusyjnych
C. Klawiszowych
D. Strunowych
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaką wartość ma zbliżony rozmiar pliku dźwiękowego stereo o częstotliwości próbkowania 44,1 kHz, głębi bitowej 24 bity oraz czasie trwania 1 minuty?
A. 32 MB
B. 16 MB
C. 8 MB
D. 24 MB
AUD.09 Pytanie 168
Realizacja nagrań dźwiękowych
Na czym polega proces rekonstrukcji dźwięku ze starych, uszkodzonych nośników?
A. Na kompresji dynamiki
B. Na analogowym wzmocnieniu sygnału
C. Na cyfrowej eliminacji trzasków, szumów i zniekształceń
D. Na ręcznym montażu fragmentów taśmy
AUD.09 Pytanie 169
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaki efekt daje zastosowanie techniki 'side-chain' w kompresorze?
A. Ograniczenie pasma przenoszenia
B. Wprowadzenie przesunięcia fazowego
C. Sterowanie kompresją jednego sygnału przez inny sygnał
D. Zwiększenie pasma przenoszenia
Realizacja nagrań dźwiękowych
O ile stopni zmieni się faza sygnału wyjściowego z filtra o nachyleniu 12 dB na oktawę w porównaniu do fazy sygnału pierwotnego?
A. O 0°
B. O 45°
C. O 90°
D. O 180°
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakie zjawisko fizyczne jest wykorzystywane w konstrukcji mikrofonu dynamicznego?
A. Indukcja elektromagnetyczna
B. Efekt piezoelektryczny
C. Zmiana pojemności elektrycznej
D. Efekt termoelektryczny
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który parametr określa stopień przesterowania w efekcie typu distortion?
A. Blend
B. Level
C. Tone
D. Drive
Realizacja nagrań dźwiękowych
Które z podanych pomieszczeń najbardziej sprzyja tworzeniu fal stojących?
A. Z pochylonym sufitem
B. Z równoległymi ścianami
C. Z falującymi ścianami
D. Z zaokrąglonymi kątami
Realizacja nagrań dźwiękowych
W jaki sposób zazwyczaj oznaczany jest stereofoniczny tor sumy sygnału w mikserskich konsoletach?
A. LINE
B. MAIN
C. VCA
D. SEND
Realizacja nagrań dźwiękowych
W jakich jednostkach zazwyczaj podawany jest parametr threshold w kompresorze dynamiki?
A. dB
B. kHz
C. V
D. ms
Realizacja nagrań dźwiękowych
Które z podanych rozwiązań najskuteczniej eliminuje przydźwięk sieciowy w torze fonii?
A. Zastosowanie symetrycznych połączeń audio
B. Zastosowanie kompresji dynamiki
C. Zmniejszenie wzmocnienia w przedwzmacniaczu
D. Zwiększenie poziomu wyjściowego
Realizacja nagrań dźwiękowych
Która z wymienionych częstotliwości próbkowania jest stosowana w profesjonalnych urządzeniach wideo?
A. 22,05 kHz
B. 44,1 kHz
C. 96 kHz
D. 48 kHz
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaki rodzaj testu przeprowadza się w celu wyznaczenia charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia?
A. Pomiar odpowiedzi impulsowej
B. Pomiar impedancji akustycznej
C. Pomiar poziomu ciśnienia akustycznego
D. Pomiar prędkości rozchodzenia się dźwięku
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaką funkcję pełni protokół OSC w produkcji dźwiękowej?
A. Komunikację sieciową między urządzeniami audio
B. Konwersję analogowo-cyfrową
C. Konwersję cyfrowo-analogową
D. Kompresję plików audio
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakiego typu wtyczka audio wykorzystuje emulację sprzętu analogowego w oparciu o modelowanie fizyczne?
A. Wtyczka amplitudowa
B. Wtyczka koherencyjna
C. Wtyczka konwolucyjna
D. Wtyczka aliasingowa
AUD.09 Pytanie 181
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który z parametrów określa stopień dopasowania (widzialność) obwiedni kompresora przy przejściu między stanem nieaktywnym a aktywnym?
A. Makeup
B. Knee
C. Attack
D. Ratio
Realizacja nagrań dźwiękowych
Którego parametru używa się w programie DAW do przesunięcia nagranego materiału dźwiękowego w czasie?
A. Offset
B. Quantize
C. Control
D. Velocity
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby podzielić sygnał audio na dwa jednakowe, niezależne strumienie, powinno się zastosować
A. splittera
B. separatora
C. krosownicy
D. zwrotnicy
Realizacja nagrań dźwiękowych
Standardowo sygnał MIDI clock transmituje wydarzenia MIDI z częstotliwością
A. 24 impulsów na ćwierćnutę
B. 32 impulsów na ćwierćnutę
C. 32 impulsów na półnutę
D. 24 impulsów na półnutę
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakiej funkcji powinno się użyć, aby programowo kontrolować procesor dźwiękowy przy pomocy zewnętrznego parametru?
A. Load
B. Check
C. Sidechain
D. Bypass
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jakie są najlepsze warunki do długotrwałego przechowywania archiwalnych dysków optycznych?
A. Pionowo, w wilgotnym otoczeniu (powyżej 50% RH)
B. Poziomo, w umiarkowanie suchym otoczeniu (poniżej 50% RH)
C. Pionowo, w umiarkowanie suchym otoczeniu (poniżej 50% RH)
D. Poziomo, w wilgotnym otoczeniu (powyżej 50% RH)
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby werbel był wyraźnie słyszalny w centrum panoramy podczas odsłuchu mikrofonów overhead (OH) w perkusji nagrywanej metodą AB, trzeba
A. ustawić jego położenie za pomocą regulacji pan w mikserze
B. zmonofonizować sygnał zarejestrowany przez mikrofony OH
C. ustawić mikrofony w równej odległości od werbla
D. do ścieżki OH dodać ścieżkę z mikrofonu snare top na etapie postprodukcji
AUD.09 Pytanie 188
Realizacja nagrań dźwiękowych
W jakim celu stosuje się funkcję bounce w programach DAW?
A. Do transponowania materiału dźwiękowego
B. Do zmiany tempa utworu
C. Do konsolidacji ścieżek w jeden plik audio
D. Do dodawania efektów do ścieżki
Realizacja nagrań dźwiękowych
Ile autonomicznych portów MIDI jest koniecznych do zrealizowania aranżacji z wykorzystaniem 64 instrumentów, które korzystają z oddzielnych kanałów MIDI dla każdego portu?
A. 2 porty
B. 1 port
C. 8 portów
D. 4 porty
Realizacja nagrań dźwiękowych
Limiter powinien być używany w celu
A. ograniczenia maksymalnego poziomu dźwięku
B. korekcji fazy dźwięku
C. zwiększenia dynamiki dźwięku
D. korekcji charakterystyki częstotliwościowej
Realizacja nagrań dźwiękowych
Która technika stereofoniczna wykorzystuje mikrofon kardioidalny i mikrofon o charakterystyce ósemkowej?
A. XY
B. ORTF
C. MS (Mid-Side)
D. AB
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który z trybów automatyzacji na ścieżce w sesji edycyjnej programu DAW deaktywuje automatykę, zachowując dotychczasowy zapis w niezmienionej formie?
A. Off
B. Latch
C. Write
D. Read
AUD.09 Pytanie 193
Realizacja nagrań dźwiękowych
Co określa skrót DDL w procesingu dźwięku?
A. Dynamic Digital Loop
B. Digital Delay Line
C. Digital Data Link
D. Direct Digital Level
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który rodzaj mikrofonu powinno się wykorzystać do nagrań reporterskich w plenerze?
A. Gradientowy
B. Ciśnieniowo-gradientowy
C. Ciśnieniowy
D. Ciśnieniowo-gradientowo-interferencyjny
Realizacja nagrań dźwiękowych
Ile maksymalnie danych cyfrowych można standardowo przechować na dwuwarstwowym nośniku Blu-Ray?
A. 20 GB
B. 50 GB
C. 40 GB
D. 30 GB
Realizacja nagrań dźwiękowych
Które z poniższych urządzeń nie jest przetwornikiem elektroakustycznym?
A. Głośnik
B. Słuchawki
C. Mikrofon
D. Korektor parametryczny
Realizacja nagrań dźwiękowych
W jakim celu stosuje się filtr deemfazujący w systemach redukcji szumów?
A. Do kompensacji efektu preemfazy
B. Do wzmocnienia wysokich częstotliwości
C. Do eliminacji zakłóceń elektromagnetycznych
D. Do tłumienia niskich częstotliwości
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaką liczbę mikrofonów potrzeba do zarejestrowania dźwięku z harfy w technice ORTF?
A. 4 mikrofonów
B. 3 mikrofonów
C. 5 mikrofonów
D. 2 mikrofonów
Realizacja nagrań dźwiękowych
Które z wymienionych określeń najlepiej charakteryzuje format MP3?
A. Format zapisu bez kompresji
B. Stratna kompresja psychoakustyczna
C. Kodowanie różnicowe
D. Bezstratna kompresja danych
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby zredukować zniekształcenia, które mogą pojawić się podczas analogowo-cyfrowego przetwarzania sygnału audio o pełnym zakresie częstotliwości słyszalnych przez ludzi, konieczne jest zastosowanie częstotliwości próbkowania wynoszącej co najmniej
A. 20 000 Hz
B. 40 000 Hz
C. 30 000 Hz
D. 10 000 Hz