Kwalifikacja: AUD.09 - Realizacja nagrań dźwiękowych
Zawód: Technik realizacji nagrań
W celu uwypuklenia najniższych dźwięków fortepianu mikrofon kierunkowy należy skierować na
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź 'struny basowe' jest prawidłowa, ponieważ to właśnie te struny są odpowiedzialne za generowanie najniższych tonów w fortepianie. Mikrofony kierunkowe, które są zaprojektowane do rejestrowania dźwięków z określonego kierunku, powinny być skierowane w stronę strun basowych, aby skutecznie uchwycić te niskie częstotliwości, które są kluczowe dla pełnego brzmienia instrumentu. Przykładowo, w profesjonalnych nagraniach muzycznych często umieszcza się mikrofony blisko strun basowych, co pozwala na uzyskanie bogatego i głębokiego dźwięku, który można następnie miksować z innymi instrumentami. Taka technika nagrywania jest zgodna z najlepszymi praktykami w branży audio, gdzie dąży się do uchwycenia jak najpełniejszego spektrum dźwiękowego. Warto również pamiętać, że odpowiednie ustawienie mikrofonu wpływa na jakość finalnego nagrania, dlatego eksperymentowanie z różnymi kątami i odległościami od strun basowych może przynieść różnorodne efekty brzmieniowe.
Skierowanie mikrofonu na klapę fortepianu jest podejściem, które może prowadzić do zniekształcenia dźwięku, ponieważ klapa nie jest głównym źródłem niskich tonów. Klapa fortepianu odpowiada za projekcję dźwięku, ale nie jest miejscem, gdzie dźwięki basowe mają swój początek. W przypadku skierowania mikrofonu na klawiaturę, choć można uchwycić dźwięki wydobywające się z klawiszy, to jednak nie będzie to efektywne, gdyż klawiatura nie generuje dźwięków o niskiej częstotliwości. Dźwięki na klawiaturze pochodzą od strun, które są pod nią, a mikrofon powinien być skoncentrowany na ich źródle, czyli strunach basowych. Ustawienie mikrofonu na struny wiolinowe również jest błędne, ponieważ te struny odpowiadają za wyższe tony fortepianu. Ignorując basowe struny, można uzyskać niekompletny obraz dźwiękowy instrumentu, co jest niezgodne z dobrymi praktykami w dziedzinie nagrań dźwiękowych. Kluczowe jest zrozumienie, że różne części fortepianu generują różne pasma częstotliwości, a aby uzyskać pełne brzmienie, mikrofon powinien być skierowany na te, które odpowiadają za pożądane niskie dźwięki.