Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.09 Pytanie 1
Realizacja nagrań dźwiękowych

Określenie czasu pogłosu pomieszczenia T60 wymaga zmierzenia interwału od momentu wyłączenia źródła dźwięku do chwili, kiedy energia akustyczna w przestrzeni zmniejszy się 106 razy, a poziom ciśnienia akustycznego obniży się o

A. 60 dB
B. 30 dB
C. 40 dB
D. 50 dB
AUD.09 Pytanie 2
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych procesorów jest odpowiedzialny za zmianę wysokości dźwięku bez zmiany jego czasu trwania?

A. Harmonizer
B. Time stretcher
C. Phase vocoder
D. Pitch shifter
AUD.09 Pytanie 3
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki typ pliku audio jest najodpowiedniejszy do archiwizacji nagrań z zachowaniem maksymalnej jakości?

A. WAV 24 bit / 96 kHz
B. MP3 320 kbps
C. WMA 192 kbps
D. AAC 256 kbps
AUD.09 Pytanie 4
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z podanych numerów ma kontroler MIDI, który odpowiada za wyciszenie wszystkich grających nut, oprócz tych zależnych od ustawień parametrów RELEASE oraz SUSTAIN?

A. 120
B. 20
C. 123
D. 23
AUD.09 Pytanie 5
Realizacja nagrań dźwiękowych

W którym zakresie częstotliwości znajduje się tzw. 'atak' stopy perkusyjnej?

A. 50-80 Hz
B. 2-4 kHz
C. 100-200 Hz
D. 10-12 kHz
AUD.09 Pytanie 6
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki typ mikrofonu najlepiej sprawdzi się do nagrywania bardzo głośnych źródeł dźwięku?

A. Pojemnościowy o dużej membranie
B. Wstęgowy
C. Elektretowy
D. Dynamiczny o wysokim max SPL
AUD.09 Pytanie 7
Realizacja nagrań dźwiękowych

Slide, pull off, hammer on, to techniki uzyskiwania dźwięków stosowane w grze na

A. perkusji
B. flecie
C. fortepianie
D. gitarze
AUD.09 Pytanie 8
Realizacja nagrań dźwiękowych

Interakcja fal o zbliżonej częstotliwości generowanych przez dwa nieskalibrowane instrumenty może prowadzić do wystąpienia zjawiska

A. fali stojącej
B. dudnień
C. odbić
D. dyfrakcji
AUD.09 Pytanie 9
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych standardów MIDI wyróżnia się największą liczbą dostępnych barw instrumentów?

A. MT-32
B. GS
C. GM2
D. XG2
AUD.09 Pytanie 10
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które z wymienionych urządzeń służy do precyzyjnego pomiaru poziomu ciśnienia akustycznego?

A. Oscyloskop
B. Woltomierz
C. Miernik VU
D. Miernik SPL
AUD.09 Pytanie 11
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką minimalną odległość należy zachować od obiektu, aby dźwięk odbity od niego był postrzegany jako echo?

A. 35m
B. 10m
C. 17m
D. 13m
AUD.09 Pytanie 12
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką technikę wykorzystuje się do dodania efektu przestrzenności do wokalu?

A. Double tracking
B. Gating
C. Time stretching
D. Pitching
AUD.09 Pytanie 13
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakiego mikrofonu warto użyć, biorąc pod uwagę średnicę membrany, aby minimalizować zakłócenia w polu akustycznym dla częstotliwości powyżej 16 kHz?

A. ¾″
B. ½″
C. ¼″
D. 1″
AUD.09 Pytanie 14
Realizacja nagrań dźwiękowych

Na którym z poniższych nośników dźwięk jest rejestrowany wyłącznie w formacie analogowym?

A. Compact Cassette
B. Compact Disc
C. Hi 8 Cassette
D. Mini Disc
AUD.09 Pytanie 15
Realizacja nagrań dźwiękowych

Podaj nazwę szumu, którego widmowa gęstość mocy jest odwrotnie proporcjonalna do częstotliwości.

A. Szary
B. Różowy
C. Biały
D. Czerwony
AUD.09 Pytanie 16
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak nazywa się zjawisko polegające na psychoakustycznym wrażeniu lokalizacji źródła dźwięku?

A. Efekt Haasa
B. Konwersja stereofoniczna
C. Dekodowanie przestrzenne
D. Lokalizacja binauralna
AUD.09 Pytanie 17
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do ilu maksymalnie progów zadzia��ania może być skonfigurowany multipasmowy kompresor?

A. Zawsze maksymalnie do 4
B. Zależnie od modelu, nawet do 8
C. Zależnie od modelu, zwykle do 3
D. Zawsze maksymalnie do 2
AUD.09 Pytanie 18
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zmierzyć akustyczną reakcję pomieszczenia, należy zastosować sygnał

A. szumu brązowego
B. sinusoidalny o zmiennej częstotliwości od 5 kHz do 20 kHz
C. szumu różowego
D. sinusoidalny o częstotliwości 1 kHz
AUD.09 Pytanie 19
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która faza produkcji dźwiękowej najczęściej wymaga zastosowania monitorów odsłuchowych neutralnych brzmieniowo?

A. Komponowanie
B. Aranżacja
C. Miksowanie
D. Nagrywanie
AUD.09 Pytanie 20
Realizacja nagrań dźwiękowych

Którą z technik mikrofonowych stosuje się najczęściej do nagrywania instrumentów dętych blaszanych?

A. Technikę AB z dużym rozstawem mikrofonów
B. Technikę MS z mikrofonem ustawionym z boku instrumentu
C. Technikę punktową z odsunięciem mikrofonu o 30-50 cm
D. Technikę punktową z mikrofonem bardzo blisko instrumentu
AUD.09 Pytanie 21
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które z poniższych urządzeń służy do konwersji sygnału analogowego na cyfrowy?

A. Komutator
B. A/D konwerter
C. Equalizer
D. D/A konwerter
AUD.09 Pytanie 22
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby podkreślić najniższe tony fortepianu, mikrofon kierunkowy powinien być ustawiony na

A. klawisze.
B. struny wysokie.
C. pokrywę.
D. struny basowe.
AUD.09 Pytanie 23
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które z okien w edytorze MIDI pozwala na przeglądanie zapisu nutowego?

A. Score Editor
B. Piano Roll
C. Event List
D. Hyper Editor
AUD.09 Pytanie 24
Realizacja nagrań dźwiękowych

W którym zakresie częstotliwości ludzkie ucho jest najbardziej czułe?

A. 50-100 Hz
B. 10-15 kHz
C. 500-1000 Hz
D. 2-5 kHz
AUD.09 Pytanie 25
Realizacja nagrań dźwiękowych

Co oznacza oznaczenie "omnidirectional" w specyfikacji mikrofonu?

A. Charakterystykę dookólną
B. Charakterystykę superkardioidalną
C. Charakterystykę kardioidalną
D. Charakterystykę hiperkardioidalną
AUD.09 Pytanie 26
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ile barw jednocześnie może odtwarzać moduł MIDI o multitimbral 16-partowym, jeśli generuje dźwięki utworzone z kombinacji 4 różnych barw?

A. 8
B. 2
C. 16
D. 4
AUD.09 Pytanie 27
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które z podanych pomieszczeń najbardziej sprzyja tworzeniu fal stojących?

A. Z równoległymi ścianami
B. Z pochylonym sufitem
C. Z zaokrąglonymi kątami
D. Z falującymi ścianami
AUD.09 Pytanie 28
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych procesorów umożliwi "dostrojenie" ścieżki wokalnej do odpowiedniej linii melodycznej?

A. Flanger
B. Chorus
C. Pitch Correct
D. De-esser
AUD.09 Pytanie 29
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby delikatnie zredukować sygnał na ścieżce audio, należy w programie do edycji dźwięku wykorzystać opcję

A. fade out
B. detect silence
C. strip to silence
D. crossfade
AUD.09 Pytanie 30
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaka jest wartość cezury po której dźwięk odbity od przeszkody jest słyszalny jako echo?

A. 50 ms
B. 20 ms
C. 30 ms
D. 40 ms
AUD.09 Pytanie 31
Realizacja nagrań dźwiękowych

Typowy skład zespołu rockowego to

A. perkusja, gitara basowa, gitara elektryczna, śpiew
B. kongi, gitara basowa, gitara elektryczna, śpiew
C. perkusja, kontrabas, gitara elektryczna, śpiew, trąbka
D. kontrabas, perkusja, gitara akustyczna, śpiew
AUD.09 Pytanie 32
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z poniższych aspektów dzieła muzycznego odnosi się do sposobu, w jaki dźwięki współbrzmią w utworze muzycznym?

A. Agogika
B. Rytmika
C. Harmonika
D. Melodyka
AUD.09 Pytanie 33
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z poniższych sposobów podłączenia gitary elektrycznej do miksera jest najkorzystniejszy, biorąc pod uwagę minimalizację zakłóceń?

A. Podłączenie do wejścia mikrofonowego za pośrednictwem DI-Box’a
B. Podłączenie bezpośrednio do portu insert
C. Podłączenie do wejścia Aux Return
D. Podłączenie bezpośrednio do wejścia mikrofonowego
AUD.09 Pytanie 34
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakiego wtyku używa się do podłączenia procesorów dynamiki do konsolety mikserskiej za pośrednictwem gniazda INSERT?

A. SPDIF
B. TS¼
C. XLR
D. TRS¼
AUD.09 Pytanie 35
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie jest standardowe tempo dla muzyki house?

A. 120-130 BPM
B. 90-100 BPM
C. 140-150 BPM
D. 160-170 BPM
AUD.09 Pytanie 36
Realizacja nagrań dźwiękowych

Edycja automatyczna materiału audio polega

A. na łączeniu poszczególnych ścieżek instrumentów w grupy sub
B. na dobieraniu optymalnych parametrów miksu za pomocą wtyczki programu DAW
C. na realizacji w miksowaniu zmian wcześniej zapisanych
D. na konwersji formatów plików wprowadzanych do projektu
AUD.09 Pytanie 37
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki jest główny cel filtracji LFE (Low Frequency Effects) w systemach surround?

A. Eliminacja najniższych częstotliwości
B. Wzmocnienie średnich częstotliwości
C. Redukcja przesterowań
D. Skierowanie najniższych częstotliwości do subwoofera
AUD.09 Pytanie 38
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która wartość czasu ataku (attack) w kompresorze jest najodpowiedniejsza do zachowania transjentów perkusji?

A. 200-300 ms
B. 1-5 ms
C. 10-20 ms
D. 50-100 ms
AUD.09 Pytanie 39
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych standardów umożliwia sterowanie urządzeniami MIDI przez Internet?

A. MMC
B. MTC
C. RTP MIDI
D. HD MIDI
AUD.09 Pytanie 40
Realizacja nagrań dźwiękowych

Usprawnienie procesu miksowania umożliwia

A. łączenie poszczególnych ścieżek w subgrupy
B. stosowanie wbudowanego w mikser automatycznego ogranicznika clipów
C. zapisanie ustawień miksera i ich przywołanie w wyznaczonym momencie
D. automatyczny dobór najlepszych ustawień tłumików przez moduł konsolety