Do wyciszenia ("mute") toru audio w konsolecie mikserskiej służy
A. przełącznik dwubiegunowy (bistabilny).
B. potencjometr obrotowy.
C. potencjometr suwakowy.
D. przełącznik trójbiegunowy.
AUD.09Pytanie 2
Realizacja nagrań dźwiękowych
Którego wejścia konsolety mikserskiej należy użyć, aby wprowadzić na konsoletę sygnał z mikrofonu?
A. INSERT
B. LINE IN
C. ST IN
D. XLR
AUD.09Pytanie 3
Realizacja nagrań dźwiękowych
Do przywołania ustawień fabrycznych konsolety mikserskiej służy funkcja
A. initialize
B. load
C. restore
D. call
AUD.09Pytanie 4
Realizacja nagrań dźwiękowych
Do usunięcia niskoczęstotliwościowych zakłóceń obecnych podczas nagrania służy potencjometr oznaczony na konsolecie mikserskiej jako
A. MID
B. HI
C. LP
D. HP
AUD.09Pytanie 5
Realizacja nagrań dźwiękowych
Ilu mikrofonów należy użyć do nagrania gitary akustycznej systemem mikrofonowym AB?
A. 4 mikrofonów.
B. 2 mikrofonów.
C. 5 mikrofonów.
D. 3 mikrofonów.
AUD.09Pytanie 6
Realizacja nagrań dźwiękowych
Które rezonanse mają największy wpływ na jakość akustyki pomieszczenia?
A. II rzędu.
B. III rzędu.
C. I rzędu.
D. IV rzędu.
AUD.09Pytanie 7
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaki kąt rozwarcia pomiędzy mikrofonami należy ustawić w celu nagrania materiału dźwiękowego techniką ORTF?
A. 175°
B. 150°
C. 110°
D. 100°
AUD.09Pytanie 8
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby skrócić czas pogłosu w studiu nagrań, należy zwiększyć
A. sumaryczną powierzchnię odbijającą dźwięk.
B. średni współczynnik pochłaniania pomieszczenia.
C. poziom dźwięku rozproszenia pomieszczenia.
D. objętość czynną pomieszczenia.
AUD.09Pytanie 9
Realizacja nagrań dźwiękowych
Do oszacowania czasu pogłosu przy pomocy szumu, według Polskiej Normy, należy zastosować filtry
A. szerokopasmowe.
B. oktawowe.
C. półkowe.
D. tercjowe.
AUD.09Pytanie 10
Realizacja nagrań dźwiękowych
Proces przetwarzania sygnału analogowego na cyfrowy w dziedzinie częstotliwości to
A. próbkowanie.
B. renderowanie.
C. kwantyzacja.
D. eksportowanie.
AUD.09Pytanie 11
Realizacja nagrań dźwiękowych
Wtyczka jack mono oznaczana jest skrótem
A. TRS
B. XLR
C. RCA
D. TS
AUD.09Pytanie 12
Realizacja nagrań dźwiękowych
Filtr górnoprzepustowy oznaczany jest skrótem
A. LC
B. HP
C. HMID
D. LMID
AUD.09Pytanie 13
Realizacja nagrań dźwiękowych
Wzajemne nakładanie się dwóch fal akustycznych to
A. załamanie.
B. ugięcie.
C. odbicie.
D. interferencja.
AUD.09Pytanie 14
Realizacja nagrań dźwiękowych
Przy tym samym poziomie natężenia dźwięku jako najgłośniejszy odbierany jest przez ucho ludzkie sygnał o częstotliwości
A. 3 000 Hz
B. 500 Hz
C. 80 Hz
D. 200 Hz
AUD.09Pytanie 15
Realizacja nagrań dźwiękowych
Szerokość pasma słyszenia (z zakresu wysokich częstotliwości), którą człowiek traci co dziesięć lat po dwudziestym roku życia, wynosi
A. 2 kHz
B. 3 kHz
C. 4 kHz
D. 1 kHz
AUD.09Pytanie 16
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który mikrofon należy wybrać ze względu na rozmiar membrany, aby najmniej zakłócał pole akustyczne dla częstotliwości większych od 16 kHz?
A. ¾″
B. ¼″
C. 1″
D. ½″
AUD.09Pytanie 17
Realizacja nagrań dźwiękowych
W które miejsce należy skierować mikrofon, aby rejestrował najwięcej rezonansów własnych gitary akustycznej?
A. Przed 2 progiem.
B. Przed podstrunnicą.
C. Przed 12 progiem.
D. Przed otworem.
AUD.09Pytanie 18
Realizacja nagrań dźwiękowych
W celu uwypuklenia najniższych dźwięków fortepianu mikrofon kierunkowy należy skierować na
A. klapę.
B. struny basowe.
C. klawiaturę.
D. struny wiolinowe.
AUD.09Pytanie 19
Realizacja nagrań dźwiękowych
Ilu mikrofonów należy użyć, aby nagrać harfę techniką ORTF?
A. 2 mikrofonów.
B. 4 mikrofonów.
C. 3 mikrofonów.
D. 5 mikrofonów.
AUD.09Pytanie 20
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który z procesorów zapobiega przesterowaniu sygnału dźwiękowego i pozwala na jego ograniczenie?
A. Ekspander.
B. Limiter.
C. Kompresor.
D. Bramka szumów.
AUD.09Pytanie 21
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby zawęzić rozpiętość dynamiczną ścieżki dźwiękowej wokalisty, należy zastosować
A. deesser.
B. saturator.
C. kompresor.
D. exciter.
AUD.09Pytanie 22
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby przerwać nagrywanie dźwięku bez konieczności wychodzenia z trybu nagrania, w rejestratorach audio należy użyć funkcji
A. rec-pause
B. rec
C. stop
D. pause
AUD.09Pytanie 23
Realizacja nagrań dźwiękowych
Kąt promieniowania można odnaleźć w instrukcji obsługi zestawu głośnikowego pod hasłem
A. parametry techniczne.
B. charakterystyka kierunkowości.
C. moc znamionowa.
D. pasmo przenoszenia.
AUD.09Pytanie 24
Realizacja nagrań dźwiękowych
Utwór muzyczny zawierający elementy stylu muzyki ludowej zaliczany jest do gatunku
A. rap.
B. hip-hop.
C. pop.
D. folk.
AUD.09Pytanie 25
Realizacja nagrań dźwiękowych
Technika slide w odniesieniu do gitary polega na odpowiednim
A. przesuwaniu palca po strunie.
B. podciąganiu struny.
C. szarpaniu struny.
D. uderzaniu struny.
AUD.09Pytanie 26
Realizacja nagrań dźwiękowych
Określenie mezzo forte umieszczone w partyturze nad partią wokalną oznacza, że dany fragment utworu wokalista powinien śpiewać
A. umiarkowanie głośno.
B. coraz ciszej.
C. coraz głośniej.
D. umiarkowanie cicho.
AUD.09Pytanie 27
Realizacja nagrań dźwiękowych
Aby jak najwierniej odwzorować autentyczne brzmienie muzyki Fryderyka Chopina, podczas nagrania jego utworów należałoby użyć oryginalnych instrumentów budowanych w epoce
A. baroku.
B. romantyzmu.
C. renesansu.
D. klasycyzmu.
AUD.09Pytanie 28
Realizacja nagrań dźwiękowych
Agogika to element dzieła muzycznego określający
A. długość trwania dźwięków w utworze.
B. głośność utworu.
C. współbrzmienie dźwięków w utworze.
D. tempo utworu.
AUD.09Pytanie 29
Realizacja nagrań dźwiękowych
W której zakładce w aplikacji DAW konfiguruje się krosowanie sygnałów?
A. Audio engine
B. Playback option
C. Input/Output
D. Playback engine
AUD.09Pytanie 30
Realizacja nagrań dźwiękowych
Jaką rozdzielczość bitową i częstotliwość próbkowania należy ustawić w projekcie aplikacji DAW, aby odpowiadały one formatowi zapisu stosowanemu na płytach CD-Audio?
A. 16 bit/48 kHz
B. 16 bit/44,1 kHz
C. 24 bit/44,1 kHz
D. 24 bit/48 kHz
AUD.09Pytanie 31
Realizacja nagrań dźwiękowych
O ile stopni będzie przesunięta faza sygnału wychodzącego z filtra o nachyleniu zbocza 12 dB na oktawę w stosunku do fazy sygnału oryginalnego?
A. O 180°
B. O 45°
C. O 0°
D. O 90°
AUD.09Pytanie 32
Realizacja nagrań dźwiękowych
Ile wynosi dynamika sygnału przetwarzanego 24-bitowym przetwornikiem A/C?
A. 48 dB
B. 144 dB
C. 192 dB
D. 96 dB
AUD.09Pytanie 33
Realizacja nagrań dźwiękowych
Procesor, którego działanie nie wpływa na dynamikę przetwarzanego sygnału, to
A. delay.
B. limiter.
C. distortion.
D. exciter.
AUD.09Pytanie 34
Realizacja nagrań dźwiękowych
Korektor graficzny to procesor kształtujący
A. przestrzeń w nagraniu.
B. dynamikę sygnału.
C. widmo częstotliwościowe sygnału.
D. intonację dźwięku wykonawcy.
AUD.09Pytanie 35
Realizacja nagrań dźwiękowych
Pięciopinowe złącze, stosowane w technice MIDI, oznaczone jest skrótem
A. XLR
B. DIN
C. TRSS
D. SPEAKON
AUD.09Pytanie 36
Realizacja nagrań dźwiękowych
Za zmianę stopnia kompresji sygnału audio w procesorze dynamiki odpowiada parametr określony jako
A. threshold
B. ratio
C. gain
D. attack
AUD.09Pytanie 37
Realizacja nagrań dźwiękowych
Której funkcji należy użyć do sterowania programowego procesora dźwiękowego za pomocą zewnętrznego parametru?
A. Check
B. Load
C. Sidechain
D. Bypass
AUD.09Pytanie 38
Realizacja nagrań dźwiękowych
Który parametr filtru cyfrowego odpowiada za zmianę współczynnika tłumienia sygnału?
A. Gain
B. F
C. Phase
D. Q
AUD.09Pytanie 39
Realizacja nagrań dźwiękowych
Którą wartość tempa utworu należy ustawić w projekcie DAW, aby jedna ćwierćnuta trwała 500 ms?
A. 60 BPM
B. 240 BPM
C. 120 BPM
D. 180 BPM
AUD.09Pytanie 40
Realizacja nagrań dźwiękowych
Do łagodnego wyciszenia sygnału na ścieżce audio, należy zastosować w edytorze dźwięku funkcję