Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.09 Pytanie 361
Realizacja nagrań dźwiękowych

Co oznacza termin 'headroom' w kontekście przetwarzania sygnału audio?

A. Stosunek sygnału do szumu
B. Margines między średnim a maksymalnym poziomem sygnału
C. Minimalna głębokość bitowa sygnału
D. Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego
AUD.09 Pytanie 362
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki rodzaj mikrofonu charakteryzuje się najlepszą odpowiedzią impulsową?

A. Pojemnościowy o małej membranie
B. Elektretowy
C. Pojemnościowy o dużej membranie
D. Dynamiczny cewkowy
AUD.09 Pytanie 363
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ile monofonicznych ścieżek w programie DAW powinno być przygotowanych do nagrania kwartetu smyczkowego w technice MM?

A. Jedną.
B. Cztery.
C. Trzy.
D. Dwie.
AUD.09 Pytanie 364
Realizacja nagrań dźwiękowych

Cyfrowy rejestrator audio zapisuje dźwięk na karcie SD w formacie .wav. Plik o długości jednej sekundy ma wielkość 180 kB. Jaką minimalną pojemność musi mieć karta, aby pomieścić 45 minut materiału?

A. 1 GB
B. 2 GB
C. 512 MB
D. 256 MB
AUD.09 Pytanie 365
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych składników utworu muzycznego stanowi horyzontalną sekwencję dźwięków o zróżnicowanej wysokości?

A. Melodyka
B. Harmonika
C. Agogika
D. Rytmika
AUD.09 Pytanie 366
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaka jest rozdzielczość bitowa cyfrowego sygnału fonicznego standardowo stosowana przy produkcji profesjonalnych nagrań studyjnych?

A. 16 bitów
B. 20 bitów
C. 24 bity
D. 32 bity
AUD.09 Pytanie 367
Realizacja nagrań dźwiękowych

Na czym polega proces rekonstrukcji dźwięku ze starych, uszkodzonych nośników?

A. Na analogowym wzmocnieniu sygnału
B. Na kompresji dynamiki
C. Na ręcznym montażu fragmentów taśmy
D. Na cyfrowej eliminacji trzasków, szumów i zniekształceń
AUD.09 Pytanie 368
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie jest typowe zastosowanie procesora typu transient designer?

A. Kształtowanie ataku i wybrzmienia dźwięku
B. Dodawanie harmonicznych
C. Usuwanie szumów z nagrania
D. Filtracja określonych pasm częstotliwości
AUD.09 Pytanie 369
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z poniższych instrumentów najczęściej wymaga zastosowania kompresji wielopasmowej?

A. Bas elektryczny
B. Trójkąt
C. Flet
D. Dzwonki
AUD.09 Pytanie 370
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z podanych procesorów jest stosowany w analogowych mikrofonach bezprzewodowych i w analogowych magnetofonach w celu poprawy stosunku sygnału użytecznego do szumów?

A. Equalizer
B. Flanger
C. Compander
D. Delay
AUD.09 Pytanie 371
Realizacja nagrań dźwiękowych

Używając jedynie jednego mikrofonu do rejestracji zestawu perkusyjnego, powinno się go ustawić podczas nagrania w roli mikrofonu

A. werbla
B. tom-tomów
C. bębna basowego
D. overhead
AUD.09 Pytanie 372
Realizacja nagrań dźwiękowych

Proces, który umożliwia regulację rytmiki partii MIDI, określany jest mianem

A. mapowania
B. kwantyzacji
C. edycji velocity
D. synchronizacji
AUD.09 Pytanie 373
Realizacja nagrań dźwiękowych

Którą wartość najczęściej stosuje się dla opóźnienia w efekcie slap-back echo?

A. 500-800 ms
B. 20-40 ms
C. 200-400 ms
D. 80-120 ms
AUD.09 Pytanie 374
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie jest standardowe tempo dla muzyki house?

A. 90-100 BPM
B. 160-170 BPM
C. 140-150 BPM
D. 120-130 BPM
AUD.09 Pytanie 375
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który parametr określa stosunek poziomu sygnału po kompresji do poziomu sygnału przed kompresją?

A. Ratio
B. Threshold
C. Attack
D. Gain reduction
AUD.09 Pytanie 376
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z podanych parametrów bramki szumów zazwyczaj reguluje próg aktywacji bramki?

A. Attack
B. Threshold
C. Ratio
D. Release
AUD.09 Pytanie 377
Realizacja nagrań dźwiękowych

W którym miejscu powinien być umieszczony mikrofon, aby uchwycić maksymalną ilość rezonansów własnych gitary akustycznej?

A. Z przodu otworu
B. Z przodu podstrunnicy
C. Z przodu 12 progu
D. Z przodu 2 progu
AUD.09 Pytanie 378
Realizacja nagrań dźwiękowych

Interakcja fal o zbliżonej częstotliwości generowanych przez dwa nieskalibrowane instrumenty może prowadzić do wystąpienia zjawiska

A. dyfrakcji
B. odbić
C. fali stojącej
D. dudnień
AUD.09 Pytanie 379
Realizacja nagrań dźwiękowych

W jakich jednostkach zazwyczaj podawany jest parametr threshold w kompresorze dynamiki?

A. V
B. ms
C. kHz
D. dB
AUD.09 Pytanie 380
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych parametrów określa zdolność urządzenia do nagrywania cichych dźwięków?

A. Common Mode Rejection Ratio (CMRR)
B. Power Output
C. Total Harmonic Distortion (THD)
D. Equivalent Input Noise (EIN)
AUD.09 Pytanie 381
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby delikatnie zredukować sygnał na ścieżce audio, należy w programie do edycji dźwięku wykorzystać opcję

A. strip to silence
B. crossfade
C. detect silence
D. fade out
AUD.09 Pytanie 382
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby cofnąć zmiany edycyjne w programie DAW, należy zastosować polecenie

A. rewrite
B. back
C. redo
D. undo
AUD.09 Pytanie 383
Realizacja nagrań dźwiękowych

W celu eliminacji zakłóceń pochodzących z sieci 230 V, konieczne jest użycie filtru

A. grzebieniowy
B. górnozaporowy
C. pasmowo-przepustowy
D. górnoprzepustowy
AUD.09 Pytanie 384
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby prawidłowo nagrać dźwięk z pianina, należy zastosować

A. dwa mikrofony umieszczone nad otwartą klapą górną instrumentu
B. dwa mikrofony zainstalowane pod klawiaturą instrumentu
C. jeden mikrofon zlokalizowany około 1 metra za instrumentem
D. jeden mikrofon usytuowany przed instrumentem, powyżej klawiatury
AUD.09 Pytanie 385
Realizacja nagrań dźwiękowych

ID3 to określenie tagu pliku audio zakodowanego w formacie

A. .ape
B. .ogg
C. .mpc
D. .mp3
AUD.09 Pytanie 386
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który parametr określa zdolność materiału do rozpraszania energii akustycznej w różnych kierunkach?

A. Współczynnik absorpcji
B. Współczynnik refrakcji
C. Współczynnik dyfuzji
D. Współczynnik transmisji
AUD.09 Pytanie 387
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z procesorów przeciwdziała przesterowaniu sygnału audio i umożliwia jego ograniczenie?

A. Bramka szumów
B. Ekspander
C. Limiter
D. Kompresor
AUD.09 Pytanie 388
Realizacja nagrań dźwiękowych

Zazwyczaj proporcje sygnałów przekazywanych z miksera do monitorów na scenie dostosowuje się za pomocą regulatorów

A. pan
B. gain
C. aux
D. trim
AUD.09 Pytanie 389
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką z podanych wartości częstotliwości próbkowania można uznać za odpowiadającą częstotliwości Nyquista wynoszącej 96 kHz?

A. 48 kHz
B. 96 kHz
C. 192 kHz
D. 384 kHz
AUD.09 Pytanie 390
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który parametr określa szybkość zmiany częstotliwości w procesorze typu auto-wah?

A. Depth
B. Feedback
C. Rate
D. Mix
AUD.09 Pytanie 391
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką wartość ma zbliżony rozmiar pliku dźwiękowego stereo o częstotliwości próbkowania 44,1 kHz, głębi bitowej 24 bity oraz czasie trwania 1 minuty?

A. 8 MB
B. 24 MB
C. 16 MB
D. 32 MB
AUD.09 Pytanie 392
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakie wtyczki najczęściej służą do połączenia odtwarzacza audio z gniazdami Tape In w konsoli mikserskiej?

A. RCA
B. TS
C. TRS
D. XLR
AUD.09 Pytanie 393
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z parametrów określa poziom, powyżej którego kompresor zaczyna działać?

A. Gain
B. Threshold
C. Knee
D. Ratio
AUD.09 Pytanie 394
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaka jest częstotliwość Nyquista dla sygnału próbkowanego z częstotliwością 96 kHz?

A. 96 kHz
B. 192 kHz
C. 44,1 kHz
D. 48 kHz
AUD.09 Pytanie 395
Realizacja nagrań dźwiękowych

Podczas miksowania, aby zwiększyć separację między instrumentami, najczęściej stosuje się

A. panoramowanie
B. dublowanie ścieżek
C. limitowanie
D. kompresję
AUD.09 Pytanie 396
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaka jest standardowa wartość napięcia dla sygnału liniowego w profesjonalnych urządzeniach audio?

A. -10 dBV
B. +10 dBu
C. 0 dBV
D. +4 dBu
AUD.09 Pytanie 397
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z poniższych instrumentów odznacza się najszerszym zakresem wysokości dźwięków muzycznych?

A. Klawikord
B. Fortepian koncertowy
C. Organy
D. Klawesyn
AUD.09 Pytanie 398
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych instrumentów wymaga zastosowania techniki mikrofonowej podwójnej w celu uchwycenia pełnego brzmienia?

A. Trąbka
B. Flet
C. Klarnet
D. Fortepian
AUD.09 Pytanie 399
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki jest główny cel stosowania funkcji 'auto-tune' w produkcji muzycznej?

A. Korekcja wysokości dźwięków
B. Redukcja szumów
C. Synchronizacja tempa
D. Automatyczna regulacja głośności
AUD.09 Pytanie 400
Realizacja nagrań dźwiękowych

O ile stopni zmieni się faza sygnału wyjściowego z filtra o nachyleniu 12 dB na oktawę w porównaniu do fazy sygnału pierwotnego?

A. O 45°
B. O 0°
C. O 90°
D. O 180°