Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
AUD.09 Pytanie 201
Realizacja nagrań dźwiękowych

Na rysunku przedstawiono charakterystykę filtra

Ilustracja do pytania 1
A. górnoprzepustowego.
B. dolnoprzepustowego.
C. środkowoprzepustowego.
D. środkowozaporowego.
AUD.09 Pytanie 202
Realizacja nagrań dźwiękowych

Dla realizatora, mającego nagrać organy piszczałkowe, najmniej istotną cechą instrumentu jest

A. zakres częstotliwości.
B. rozpiętość dynamiki.
C. konstrukcja manuału.
D. wielkość instrumentu.
AUD.09 Pytanie 203
Realizacja nagrań dźwiękowych

Przy nagłośnieniu werbla dwoma mikrofonami "jeden z góry, drugi od spodu instrumentu" należy

A. użyć takich samych mikrofonów.
B. użyć mikrofonów o takiej samej charakterystyce.
C. odwrócić fazę w torze mikrofonu dolnego.
D. umieścić oba mikrofony dokładnie w tej samej osi.
AUD.09 Pytanie 204
Realizacja nagrań dźwiękowych

Cyfrowy rejestrator zapisuje dźwięk na karcie SD w formacie .wav. Jedna sekunda nagrania to plik o rozmiarze 180 kB. Minimalna pojemność karty potrzebna do zapisania 45 minut materiału to

A. 2 GB
B. 256 MB
C. 512 MB
D. 1 GB
AUD.09 Pytanie 205
Realizacja nagrań dźwiękowych

W sytuacji przedstawionej na rysunku mikrofon, który najskuteczniej zapobiegnie powstawaniu sprzężeń akustycznych z odsłuchem, powinien mieć charakterystykę

Ilustracja do pytania 5
A. superkardioidalną.
B. kardioidalną.
C. dookólną.
D. ósemkową.
AUD.09 Pytanie 206
Realizacja nagrań dźwiękowych

Technika stereofoniczna, która przy monofonizacji nie wymaga sumowania sygnałów z obu kanałów, to

A. MM
B. XY
C. MS
D. AB
AUD.09 Pytanie 207
Realizacja nagrań dźwiękowych

Wskaż optymalny przedział głośności odsłuchu na podstawie wykresu "jednakowego poziomu głośności dźwięku".

Ilustracja do pytania 7
A. 85-95 dB
B. 60-70 dB
C. 40-50 dB
D. 105-115 dB
AUD.09 Pytanie 208
Realizacja nagrań dźwiękowych

Optymalna lokalizacja do zapisu śladów rejestrowanych przy pomocy komputera PC/MAC to

A. folder utworzony na partycji systemowej.
B. partycja utworzona na tym samym szybkim dysku co partycja systemowa.
C. oddzielny wewnętrzny szybki dysk SATA.
D. folder systemowy "biblioteka muzyka".
AUD.09 Pytanie 209
Realizacja nagrań dźwiękowych

Która z charakterystyk przedstawionych na rysunku dotyczy ogranicznika?

Ilustracja do pytania 9
A. 3
B. 1
C. 4
D. 2
AUD.09 Pytanie 210
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jakiego typu płyty DVD należy użyć do zarchiwizowania 7,5 GB materiału na jednym nośniku, jeżeli użyta nagrywarka obsługuje wyłącznie zapis jednowarstwowy?

A. DVD10
B. DVD9
C. DVD5
D. DVD18
AUD.09 Pytanie 211
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jeśli w czasie sesji gitarzysta stosował technikę gry zwaną "slap", to oznacza, że w nagraniu wystąpią

A. wyraźnie słyszalne przesłuchy międzykanałowe.
B. szpilki o bardzo wysokiej amplitudzie.
C. charakterystyczne "zgrzyty", powstające przy przesuwaniu palców po strunach.
D. fragmenty z dużą ilością składowych harmonicznych.
AUD.09 Pytanie 212
Realizacja nagrań dźwiękowych

Część utworu muzycznego z gatunku pop/rock, która zwykle jest najbardziej emocjonująca i dlatego z reguły wymaga podkreślenia poprzez np. podniesienie głośności, to

A. zakończenie.
B. refren.
C. zwrotka.
D. wstęp instrumentalny.
AUD.09 Pytanie 213
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do której grupy należą instrumenty, na których można grać "pizzicato"?

A. Strunowych.
B. Dętych.
C. Perkusyjnych.
D. Klawiszowych.
AUD.09 Pytanie 214
Realizacja nagrań dźwiękowych

Funkcja, której w systemie DAW nie pełni interfejs audio, to

A. umożliwienie podłączenia mikrofonu do komputera.
B. zapewnienie użytkownikowi kontroli nad funkcjami programu.
C. wysyłanie sygnału audio na zewnętrzne wzmacniacze mocy.
D. przetwarzanie analogowych sygnałów audio do postaci cyfrowej.
AUD.09 Pytanie 215
Realizacja nagrań dźwiękowych

W celu cofnięcia wprowadzonych w programie DAW zmian edycyjnych należy użyć polecenia

A. redo.
B. undo.
C. rewrite.
D. back.
AUD.09 Pytanie 216
Realizacja nagrań dźwiękowych

Element, który nie jest częścią podstawowego toru konsolety mikserskiej, to

A. tłumik.
B. korektor barwy dźwięku.
C. wejście mikrofonowe/liniowe.
D. ekspander.
AUD.09 Pytanie 217
Realizacja nagrań dźwiękowych

Automatyzacja procesu miksowania pozwala na

A. zapamiętanie ustawień miksera i przywołanie ich w określonym momencie.
B. samoczynny dobór optymalnych ustawień tłumików przez moduł konsolety.
C. łączenie pojedynczych ścieżek w subgrupy.
D. wykorzystywanie wbudowanego w mikser automatycznego ogranicznika clipów.
AUD.09 Pytanie 218
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych procesorów umożliwia dodanie do istniejącej ścieżki wokalnej chórku strojącego z linią melodyczną?

A. Doubler.
B. Flanger.
C. Vocalizer.
D. Chorus.
AUD.09 Pytanie 219
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki parametr korektora oznaczany jest literą Q?

A. Poziom wzmocnienia.
B. Dobroć.
C. Poziom tłumienia.
D. Atak.
AUD.09 Pytanie 220
Realizacja nagrań dźwiękowych

Procesor, który umożliwia dostosowanie intonacji i skali głosu do wysokości zdefiniowanej przez użytkownika, to

A. De-esser.
B. Flanger.
C. Pitch Correct.
D. Equalizer.
AUD.09 Pytanie 221
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki typ przewodu przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 21
A. Mikrofonowy XLR.
B. Instrumentalny TRS.
C. Instrumentalny TS.
D. Insertowy typu Y.
AUD.09 Pytanie 222
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jeżeli wymagane jest płynne przejście pomiędzy dwoma fragmentami nagrania, to należy zastosować

A. cross-fade.
B. fade-in.
C. fade-out.
D. post-fade.
AUD.09 Pytanie 223
Realizacja nagrań dźwiękowych

Etap postprodukcji, w którym wykonuje się sumowania pojedynczych śladów, to

A. synchronizacja.
B. eksport.
C. miks.
D. mastering.
AUD.09 Pytanie 224
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z formatów plików audio zapewnia najwyższą jakość?

A. .flac
B. .ogg
C. .mp3
D. .mpc
AUD.09 Pytanie 225
Realizacja nagrań dźwiękowych

ID3 to nazwa tagu pliku dźwiękowego zakodowanego w formacie

A. .mp3
B. .ape
C. .mpc
D. .ogg
AUD.09 Pytanie 226
Realizacja nagrań dźwiękowych

Program, w rozumieniu systemu MIDI, to

A. aplikacja do edycji plików .mid.
B. konkretne, sparametryzowane brzmienie.
C. system operacyjny syntezatora.
D. cykl transmisji parametrów opisujących brzmienie.
AUD.09 Pytanie 227
Realizacja nagrań dźwiękowych

Iloma barwami równocześnie może zagrać moduł MIDI, posiadający multitimbral 16-partowy, jeżeli odtwarza barwy, które zostały utworzone z połączenia 4 innych barw?

A. 16
B. 2
C. 8
D. 4
AUD.09 Pytanie 228
Realizacja nagrań dźwiękowych

Urządzenie lub program MIDI, który odtworzy dźwięk z pliku w formacie .mid, to

A. thru box.
B. sampler.
C. spliter.
D. merger.
AUD.09 Pytanie 229
Realizacja nagrań dźwiękowych

Zabieg, który pomoże wyrównać rytmikę partii MIDI, nazywany jest

A. kwantyzacją.
B. mapowaniem.
C. edycją velocity.
D. synchronizacją.
AUD.09 Pytanie 230
Realizacja nagrań dźwiękowych

Pierwszą informacją za bajtem statusowym w komunikacie SysEx musi być identyfikator

A. rozkazu (Command ID).
B. producenta (Manufacturers ID).
C. rodzaju urządzenia (Device ID).
D. modelu (Model ID).
AUD.09 Pytanie 231
Realizacja nagrań dźwiękowych

Rozszerzony standard MIDI, pod nazwą GM2 (General MIDI Level 2), umożliwia

A. zwiększenie szybkości transmisji danych.
B. zwiększenie standardowej ilości dostępnych barw.
C. zwiększenie ilości kanałów MIDI.
D. transmisję dźwięku w formacie .wav.
AUD.09 Pytanie 232
Realizacja nagrań dźwiękowych

Parametrem arpeggiatora, który należy regulować, aby wpływać na szybkość (częstotliwość) przebiegów, jest

A. gate.
B. rate.
C. distance.
D. offset.
AUD.09 Pytanie 233
Realizacja nagrań dźwiękowych

Kontrolerem MIDI "Local control on/off" można

A. przefiltrować wszystkie dźwięki w jednym kanale MIDI.
B. odłączyć klawiaturę syntezatora od modułu brzmieniowego.
C. wyłączyć moduł brzmieniowy syntezatora.
D. przefiltrować wszystkie dźwięki w całym pliku .mid.
AUD.09 Pytanie 234
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jak standardowo oznaczany jest stereofoniczny tor sumy sygnału w konsoletach mikserskich?

A. LINE
B. MAIN
C. VCA
D. SEND
AUD.09 Pytanie 235
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z wymienionych sposobów podłączenia gitary elektrycznej do miksera jest najwłaściwszy ze względu na ograniczenie zakłóceń?

A. Podłączenie do wejścia mikrofonowego za pośrednictwem DI-Box’a.
B. Podłączenie do wejścia Aux Return.
C. Podłączenie bezpośrednio do wejścia mikrofonowego.
D. Podłączenie bezpośrednio do portu insert.
AUD.09 Pytanie 236
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ile monofonicznych ścieżek w sesji DAW należy przygotować do nagrania kwartetu smyczkowego techniką MM?

A. Dwie.
B. Jedną.
C. Cztery.
D. Trzy.
AUD.09 Pytanie 237
Realizacja nagrań dźwiękowych

W celu zarejestrowania talerzy zestawu perkusyjnego za pomocą dwóch mikrofonów kierunkowych należy

A. ustawić oba w układzie X/Y lub A-B skierowane na talerze.
B. ustawić oba w układzie A-B i odwrócić fazę w jednym z nich.
C. ustawić oba w układzie X/Y i odwrócić fazę w jednym z nich.
D. skierować jeden od spodu, drugi od góry w kierunku talerzy.
AUD.09 Pytanie 238
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które z wymienionych urządzeń typowo podłącza się do zaznaczonych na rysunku gniazd w konsolecie mikserskiej?

Ilustracja do pytania 38
A. Odtwarzacz.
B. Przełącznik nożny.
C. Procesor efektów.
D. Monitor odsłuchowy.
AUD.09 Pytanie 239
Realizacja nagrań dźwiękowych

Zwiększenie średniego czasu pogłosu w pomieszczeniu odsłuchowym można uzyskać poprzez

A. położenie na podłodze wykładziny dywanowej.
B. usunięcie tapicerowanych mebli z pomieszczenia.
C. obniżenie sufitu.
D. zawieszenie kotar.
AUD.09 Pytanie 240
Realizacja nagrań dźwiękowych

Wyznaczenie czasu pogłosu wnętrza T60 polega na zmierzeniu czasu od chwili wyłączenia źródła dźwięku do momentu, kiedy energia akustyczna w pomieszczeniu zmaleje 106 razy, a poziom ciśnienia akustycznego spadnie o

A. 30 dB
B. 50 dB
C. 60 dB
D. 40 dB