Zawód: Technik reklamy
Kategorie: Narzędzia i formy reklamy Badania i analiza rynku
Marketing wirusowy to forma promocji, która polega na wykorzystaniu potencjału Internetu do szerokiego rozpowszechniania treści, które użytkownicy sami dzielą się z innymi. Kluczowym aspektem tego podejścia jest jego zdolność do angażowania odbiorców w sposób organiczny, co prowadzi do viralu - treści, która szybko zdobywa popularność. Dobrze zaprojektowane kampanie marketingu wirusowego wykorzystują elementy emocjonalne, humorystyczne lub zaskakujące, co zachęca użytkowników do dzielenia się nimi za pośrednictwem mediów społecznościowych, e-maili czy forów internetowych. Przykłady udanych kampanii to choćby reklamy, które stały się viralami, jak "Dumb Ways to Die" czy "Ice Bucket Challenge", które nie tylko promowały określone produkty lub idei, ale również angażowały społeczności w sposób, który prowadził do ich szerokiego rozprzestrzenienia. Dobre praktyki w marketingu wirusowym obejmują zrozumienie grupy docelowej, wykorzystanie danych analitycznych do optymalizacji kampanii oraz tworzenie treści, które są łatwe do udostępnienia i które niosą wartość dla odbiorców.