Kwalifikacja: PGF.08 - Zarządzanie kampanią reklamową
Zawód: Technik reklamy
Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Microsoft Word to naprawdę super edytor tekstu, który świetnie nadaje się do tworzenia różnych dokumentów, w tym ofert handlowych. Dzięki różnym funkcjom, jak edycja tekstu, dodawanie nagłówków czy stopek oraz możliwość formatowania, można łatwo wzbogacić swoje dokumenty o ważne informacje kontaktowe. Moim zdaniem, oferty powinny być nie tylko ładne, ale i profesjonalne. Word ma szablony, które bardzo przyspieszają cały proces ich przygotowania. Fajnie jest dodać logo firmy w nagłówku i dane kontaktowe w stopce – to na pewno zwiększa zaufanie do oferty. Co więcej, program umożliwia współpracę, bo można wstawiać komentarze i śledzić zmiany, co jest ważne, kiedy pracuje się w grupie. Integracja z innymi programami, jak Excel, pozwala w łatwy sposób wstawiać tabele i wykresy, co przydaje się, gdy przedstawiamy dane finansowe.
Wybór takich programów jak Microsoft Access, InfoPath Filler czy Clip Organizer do tworzenia ofert handlowych jest kiepski z kilku powodów. Microsoft Access to bazodanowy program, więc choć można w nim trzymać dane o klientach, to nie nadaje się do robienia dokumentów tekstowych, które są ważne przy ofertach. Z InfoPath Filler to samo – to narzędzie do tworzenia formularzy, a nie do robienia ładnych i profesjonalnych dokumentów. Microsoft Clip Organizer to z kolei program do zarządzania grafiką, a nie do edycji tekstu. Używanie tych aplikacji do ofert to niezbyt dobry pomysł, bo nie mają potrzebnych funkcji edycyjnych i formatowania, które są kluczowe do przekazywania informacji. Często myli się funkcje różnych programów, co prowadzi do wyboru niewłaściwego narzędzia do danego zadania.