Reklama ukryta, zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jest niedozwolona, ponieważ wprowadza konsumentów w błąd co do źródła informacji o produkcie lub usłudze. Tego rodzaju reklama nie ujawnia, że jest to forma promocji, co może prowadzić do dezorientacji wśród odbiorców. Przykłady reklamy ukrytej to artykuły sponsorowane, które nie są wyraźnie oznaczone jako reklama, lub influencerzy, którzy promują produkty bez informowania swojej publiczności o współpracy z marką. W praktyce, przestrzeganie zasad przejrzystości w reklamie jest kluczowe dla utrzymania zaufania konsumentów oraz zgodności z regulacjami prawnymi. Dobre praktyki w marketingu zalecają, aby wszelkie formy promocji były jasno oznaczone, co pozwala na budowanie przejrzystych relacji z klientami i unikanie oskarżeń o manipulację. Ustawa wprowadza również mechanizmy ochrony konkurencji, co jest istotne dla uczciwego prowadzenia działalności gospodarczej.
Reklama modułowa nie jest zabroniona, ponieważ nie odnosi się do wprowadzania w błąd konsumentów. Modułowa forma reklamy polega na przedstawieniu różnych elementów lub korzyści produktu w sposób, który może być dostosowywany do różnych segmentów rynku. Tego typu reklama może być bardzo efektywna, ponieważ pozwala na precyzyjne targetowanie i dostosowywanie przekazu w zależności od odbiorcy. Z kolei reklama agresywna, choć czasami kontrowersyjna, jest stosowana w marketingu jako strategia przyciągająca uwagę klientów. Warto jednak pamiętać, że jej stosowanie powinno być zgodne z etyką i nie może naruszać dobrych obyczajów. Reklama defensywna również nie jest zabroniona; jest to strategia, która ma na celu ochronę pozycji firmy na rynku poprzez podkreślenie atutów produktów w odpowiedzi na konkurencję. Należy jednak uważać, aby nie wchodzić w obszar oszczerstw czy negatywnej reklamy konkurencji, co mogłoby narazić firmę na zarzuty o nieuczciwą konkurencję. Wszelkie praktyki reklamowe powinny być zgodne z zasadami etyki oraz regulacjami prawnymi, aby zminimalizować ryzyko konfliktu z ustawami o ochronie konkurencji.