Trzpienie stalowe są doskonałym rozwiązaniem w przypadku, gdy oparcie fleku w gnieździe jest niepewne, ponieważ zapewniają one solidne i trwałe połączenie. Ich zastosowanie wzmocnia strukturę, a także zwiększa odporność na przeciążenia i dynamiczne obciążenia, które mogą występować podczas użytkowania. W praktyce, trzpienie stalowe są często używane w konstrukcjach, gdzie wymagana jest wysoka nośność, jak w przypadku mebli czy elementów budowlanych. Przykładowo, w produkcji mebli biurowych czy dla przemysłu meblarskiego, wykorzystuje się trzpienie stalowe do połączeń, które muszą utrzymać duże obciążenia, co jest zgodne z ogólnymi normami jakości w branży. Stosowanie trzpieni stalowych jest zgodne z zasadami inżynierii mechanicznej oraz standardami w budownictwie, co czyni tę metodę jedną z najczęściej zalecanych w przypadkach, gdy stabilność połączeń jest kluczowa.
Dodatkowe łaty, wstawki na kleju oraz haki mogą wydawać się na pierwszy rzut oka logicznymi rozwiązaniami dla wzmocnienia połączenia w gnieździe, jednak w praktyce nie zapewniają one wystarczającej trwałości i stabilności. Dodatkowe łaty mogą jedynie wspierać strukturę, ale nie gwarantują solidnego połączenia, które jest kluczowe w przypadku oparcia fleku. Użycie łaty może prowadzić do sytuacji, w której siły działające na połączenie nie są równomiernie rozdzielane, co może skutkować jej uszkodzeniem lub wygięciem. Wstawki na kleju, chociaż mogą być stosowane w różnych aplikacjach, nie są wystarczająco mocne w przypadku dużych obciążeń lub gdy występują dynamiczne siły. Kleje mają ograniczone właściwości wytrzymałościowe, zwłaszcza w warunkach zmiennej temperatury i wilgotności, co czyni je niewłaściwym wyborem dla tego typu aplikacji. Haki natomiast, mimo że mogą być używane w niektórych konstrukcjach, zazwyczaj nie są stosowane do wzmocnienia połączeń w gniazdach, co wynika z ich specyficznego przeznaczenia głównie w kontekście zawieszania lub mocowania, a nie w kontekście stabilizacji połączeń. Zastosowanie tych metod zamiast trzpieni stalowych może prowadzić do nieefektywnego rozkładu obciążeń oraz potencjalnych uszkodzeń w przyszłości, co jest szczególnie istotne w kontekście bezpieczeństwa i trwałości konstrukcji.