Odpowiedź figuralna jest poprawna, ponieważ odnosi się do polichromii, która jest techniką dekoracyjną stosowaną w malarstwie, rzeźbie oraz architekturze, a jej głównym celem jest przedstawienie postaci ludzkich i scen o charakterze religijnym. Polichromia wykorzystuje wielobarwne farby, aby uatrakcyjnić powierzchnie obiektów, nadając im więcej wyrazu i głębi. Przykłady zastosowania polichromii możemy znaleźć w wielu dziełach sztuki, takich jak średniowieczne kościoły, gdzie malowidła naścienne przedstawiające świętych oraz sceny z Pisma Świętego są integralną częścią dekoracji. Dobrą praktyką w polichromii jest stosowanie tradycyjnych technik malarskich, takich jak tempera lub olej, które zapewniają trwałość kolorów i ich odporność na czynniki zewnętrzne. Współczesne zastosowanie polichromii można również zauważyć w projektach konserwatorskich, które mają na celu przywrócenie oryginalnego wyglądu zabytków oraz ich elementów dekoracyjnych. Znajomość tej techniki jest kluczowa dla artystów i konserwatorów zabytków, którzy zajmują się przywracaniem historycznego wizerunku budowli.
Wybór odpowiedzi ornamentalnej może wynikać z mylnego przekonania, że polichromia to jedynie ozdobne wzory, co jest nieprecyzyjne. Ornamentalne elementy dekoracyjne skupiają się na wzorach i motywach, które niekoniecznie zawierają postacie lub sceny narracyjne. W przypadku sztukatorskiej odpowiedzi, może to sugerować związki z techniką rzeźbiarską, która zajmuje się formowaniem i zdobieniem elementów architektonicznych. Sztukateria zazwyczaj polega na wykorzystaniu gipsu do tworzenia reliefów, dekoracji sufitów i ścian, a nie na malarskich przedstawieniach. Odpowiedź architektoniczna, z drugiej strony, sugeruje podejście, które koncentruje się na strukturze i formie budowli, a nie na ich zdobieniu poprzez malarstwo, co wyklucza polichromię z tej kategorii. Często pojawiają się błędy myślowe, które prowadzą do mylenia technik dekoracyjnych z ich materiałem. Fundamentalne zrozumienie różnicy między tymi technikami jest niezbędne, aby odpowiednio klasyfikować i interpretować różnorodność sztuki dekoracyjnej.