Kotwy stalowe stanowią najbardziej odpowiednie rozwiązanie do mocowania kamiennych płyt okładzinowych do rdzenia gzymsu wykonanego z żelbetu. Dzięki swojej konstrukcji kotwy zapewniają stabilność i trwałość, a także są odporne na siły działające na elewację, takie jak obciążenia wiatrowe czy drgania. Kotwy mogą być wykonane z materiałów odpornych na korozję, co zwiększa ich żywotność, czyniąc je idealnym wyborem w budownictwie. Przykładem praktycznego zastosowania kotew stalowych jest ich użycie w obiektach użyteczności publicznej, gdzie estetyka i bezpieczeństwo są kluczowe. Dobrą praktyką jest również stosowanie kotew zgodnie z normami budowlanymi, co zapewnia właściwe parametry nośne oraz bezpieczeństwo konstrukcji. W projektowaniu należy uwzględnić odpowiednie rozmieszczenie oraz ilość kotew, aby zapewnić równomierne rozłożenie obciążeń, co jest kluczowe dla stabilności gzymsu i całej elewacji.
Siatki druciane, wkręty oraz haki, mimo że są powszechnie stosowane w różnych aplikacjach budowlanych, nie są odpowiednie do mocowania kamiennych okładzin do rdzenia gzymsu. Siatki druciane, używane głównie w murarstwie i tynkarstwie, nie zapewniają wymaganej stabilności i trwałości, co może prowadzić do odspajania się okładzin kamiennych w dłuższym okresie. Wkręty, choć mogą wydawać się praktycznym rozwiązaniem, często nie dysponują wystarczającą nośnością w kontekście obciążeń działających na gzyms, a ich zastosowanie w połączeniach kamień-żelbet również nie jest standardem. Haki, z kolei, są elementami mocującymi, które mogą być efektywne w niektórych zastosowaniach, ale ich stosowanie w przypadku gzymsów z kamienia może prowadzić do problemów z równomiernym rozkładem obciążenia oraz estetyki wykończenia. W kontekście projektowania i budowy gzymsu, kluczowe jest uwzględnienie sił działających na elewację oraz zastosowanie odpowiednich technologii materiałowych, co czyni kotwy stalowe jedynym słusznym wyborem. Właściwe podejście do mocowania elementów budowlanych ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa i trwałości całej konstrukcji.