Odpowiedź 4,20 m jest poprawna, ponieważ wynika z analizy tabeli przedstawiającej maksymalne wysokości samonośnych okładzin ściennych dla profili stalowych typu CW. Przy profilach o szerokości 100 mm oraz zastosowaniu podwójnego opłytowania, wysokość ta została określona na 4,20 m. Jest to istotne z punktu widzenia projektowania konstrukcji, ponieważ przekroczenie tej wartości może prowadzić do osłabienia struktury ściany, zwiększenia ryzyka deformacji oraz naruszenia norm bezpieczeństwa. W praktyce inżynierskiej, znajomość maksymalnych wysokości okładzin jest kluczowa, zwłaszcza w kontekście projektowania budynków mieszkalnych czy użyteczności publicznej. W projektach należy również uwzględniać dodatkowe obciążenia, takie jak śnieg czy wiatr, co może wpływać na stabilność ścian. Utrzymanie się w ramach określonych wartości maksymalnych, zgodnie z normami takimi jak Eurokod 3, zapewnia bezpieczeństwo i trwałość konstrukcji.
Wybór odpowiedzi innej niż 4,20 m może wynikać z kilku błędów myślowych oraz nieprawidłowego zastosowania danych zawartych w tabeli. Odpowiedzi 3,20 m, 3,80 m oraz 4,80 m są niepoprawne ze względu na nieścisłe odczytanie maksymalnych wartości wysokości dla profili CW 100 z podwójnym opłytowaniem. Odpowiedź 3,20 m może być wynikiem mylnego skojarzenia z innymi parametrami technicznymi, które dotyczą profili o mniejszej szerokości lub z jednowarstwowym opłytowaniem, gdzie maksymalne wysokości są rzeczywiście niższe. Z kolei 3,80 m może być mylnie interpretowane jako wynik oszacowania, który nie ma potwierdzenia w analizowanej tabeli. Natomiast wybór 4,80 m wskazuje na niewłaściwe zrozumienie zasad bezpieczeństwa i norm projektowych, ponieważ tak wysoka wartość przekracza wymagania dotyczące stabilności i nośności konstrukcji. Przy projektowaniu ścian samonośnych, kluczowe jest trzymanie się danych dostarczanych przez właściwe normy oraz standardy, takie jak Eurokod 6, które jednoznacznie określają maksymalne dopuszczalne wymiary dla materiałów budowlanych. Ignorowanie tych wskazówek może prowadzić do poważnych problemów konstrukcyjnych oraz zwiększenia ryzyka awarii budowlanych.