Odpowiedź 79,20 m3 jest poprawna, ponieważ obliczenia oparte są na standardowych normach dotyczących zużycia piasku na nawierzchnie z kostki betonowej. Zgodnie z danymi, na każde 100 m2 nawierzchni potrzeba 10,08 m3 piasku. Ponieważ plac zajezdni ma powierzchnię 800 m2, co stanowi 8 razy większy obszar niż 100 m2, musimy pomnożyć 10,08 m3 przez 8, co daje 80,64 m3. Jednak w kontekście wykorzystania piasku, ważne jest także uwzględnienie strat podczas transportu i układania, które mogą wynosić od 5 do 10%. Dlatego, w praktyce, warto szacować zapotrzebowanie na piasek z pewnym marginesem bezpieczeństwa, co może prowadzić do osiągnięcia wartości 79,20 m3 jako optymalnej do zastosowania w tym projekcie. Takie podejście jest zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi, które zalecają dokładne planowanie i dokładne obliczenia w fazie przygotowawczej, aby uniknąć problemów z niedoborem materiałów podczas wykonywania robót budowlanych.
Wszystkie pozostałe odpowiedzi wskazują na różne błędne interpretacje danych oraz podstawowe błędy w obliczeniach, które prowadzą do nieprawidłowych wyników. Częstym problemem jest nieprawidłowe rozumienie proporcji oraz jednostek miar, co może skutkować nieprawidłowym ocenieniem powierzchni wymagającej piasku. Przykładowo, osoby mogą nie uwzględnić, że podana wartość zużycia piasku odnosi się do 100 m2, a nie do całej nawierzchni. Niepoprawne obliczenia mogą również wynikać z założenia, że na plac zajezdni wystarczy zastosować jednolitą wartość zużycia piasku, ignorując specyfikę podłoża czy ewentualne różnice w grubości warstwy piasku. W praktyce budowlanej niezwykle istotne jest, aby dokładnie rozumieć normy i standardy, które określają zużycie materiałów, a także umieć je stosować w różnych kontekstach. Niewłaściwe oszacowania mogą prowadzić do zarówno nadmiarów materiałowych, co wiąże się z dodatkowymi kosztami, jak i niedoborów, co skutkuje opóźnieniami w realizacji projektu. Właściwe podejście do obliczeń oraz uwzględnienie wszystkich zmiennych jest kluczowe do zapewnienia efektywności i ekonomiczności w realizacji prac budowlanych.