Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja, kontrola i sporz…

Jaki jest szacunkowy całkowity koszt wykonania dwuwarstwowego tynku na suficie o wymiarach 6,0 m x 7,0 m?

Tynk jednowarstwowyTynk dwuwarstwowy
Koszt roboczy jednego m215,00 zł25,00 zł
Koszt materiałów jednego m225,00 zł40,00 zł

A. 1 050,00 zł
B. 2 730,00 zł
C. 3 360,00 zł
D. 1 680,00 zł
BUD.25 Pytanie 163
Organizacja, kontrola i sporz…

Podczas oceny kosztów robót wykończeniowych, jaką wartość należy uwzględnić w kosztorysie inwestorskim?

A. Minimalne koszty robocizny
B. Ceny sprzętu budowlanego z poprzednich projektów
C. Średnie ceny materiałów budowlanych na rynku lokalnym
D. Ceny najniższego dostawcy z przetargu
Organizacja, kontrola i sporz…

Korzystając z tabeli, wylicz koszt wykonania 150 m2 kompleksowej termomodernizacji budynku, wykonanej z płyt styropianowych o grubości 14 cm z przewidywanym wynajmem rusztowania zewnętrznego ramowego.

Kompleksowa termomodernizacja (ocieplenie wraz z wykonaniem tynku)
Lp.Materiał termoizolacyjnyGrubość warstwy dociepleniowejCena jednostkowa [zł/m²]
1płyty styropianowe12 cm120,50
14 cm123,00
16 cm126,50
2wełna mineralna12 cm121,50
14 cm124,50
16 cm128,00
3wynajem rusztowania zewnętrznego ramowego19,00

A. 18 450,00 zł
B. 21 300,00 zł
C. 18 675,00 zł
D. 21 525,00 zł
Organizacja, kontrola i sporz…

Kosztorys, który przedstawia zestawienie wydatków rzeczowych na robociznę, materiały oraz sprzęt, jednak bez ich wyceny, klasyfikowany jest jako kosztorys

A. nakładczym
B. wstępnym
C. ofertowym
D. generalnym
BUD.25 Pytanie 169
Organizacja, kontrola i sporz…

Katalogi rzeczowych wydatków stanowią podstawę do

A. opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony
B. przygotowania publikacji cenowych
C. określenia wysokości marży
D. sporządzenia kosztorysu
BUD.25 Pytanie 170
Organizacja, kontrola i sporz…

Z danych zawartych w przedstawionym fragmencie podsumowania kosztorysu ofertowego wynika, że cena ofertowa bez podatku VAT powinna wynosić

OGÓŁEMCENAROBOCIZNAMATERIAŁYSPRZĘT
Razem koszty bezpośrednie24 083,904 940,4718 093,391 050,04
Koszty pośrednie
Kp=75% (R+S)
4 493,003 705,350,00787,58
Zysk
Z= 5% (R+S+Kp)
524,18432,290,0091,89

A. 28 576,90 zł
B. 4 493,00 zł
C. 24 083,90 zł
D. 29 101,08 zł
BUD.25 Pytanie 173
Organizacja, kontrola i sporz…

Ile typów gruntów do celów kosztorysowych można zdefiniować według KNR 2-01 Budowle i roboty ziemne ze względu na trudność w odspajaniu gruntu oraz rodzaj narzędzi użytych do wykopu?

A. III kategorie
B. V kategorii
C. X kategorii
D. VIII kategorii
BUD.25 Pytanie 174
Organizacja, kontrola i sporz…

Z bazy danych nakładów rzeczowych można wywnioskować

A. jednostkowe normy nakładów
B. stawki za roboczogodzinę
C. stawkę za maszynogodzinę
D. kwoty kosztów bezpośrednich
BUD.25 Pytanie 175
Organizacja, kontrola i sporz…

Przy sporządzaniu kosztorysu robót ziemnych, jakie materiały należy przede wszystkim wykorzystać?

A. KNR 2-35
B. KNR 2-02
C. KNR 2-31
D. KNR 2-01
BUD.25 Pytanie 176
Organizacja, kontrola i sporz…

Jak określa się wartość materiałów pomocniczych w kosztorysie?

A. na podstawie cen hurtowych
B. na podstawie faktur zakupu
C. na podstawie oficjalnych informacji dotyczących cen
D. procentowo w odniesieniu do kosztu materiałów podstawowych
Organizacja, kontrola i sporz…

Odpowiednie jednostki pomiaru dla wskazanych robót podstawowych to:

A. pustaki szklane [szt.], wyciąg [r-g], robotnicy [m-g]
B. ściany działowe [m2], murarze [r-g], zaprawa [m3], tarcica obrzynana [m3]
C. drewno okrągłe [m3], gwoździe budowlane [kg], środek transportowy [r-g]
D. cegła pełna [szt.], wyciąg [r-g], zaprawa [m3], pręty (stal) [kg]
BUD.25 Pytanie 178
Organizacja, kontrola i sporz…

Obmiar prac realizuje się na podstawie

A. odczytów z projektu
B. pomiarów z natury
C. dziennika budowy
D. norm przedmiotowych
Organizacja, kontrola i sporz…

Jaką ilość mieszanki betonowej z kruszywa naturalnego należy wykorzystać do budowy dwóch ław o wymiarach 0,7 m x 0,4 m oraz długości 20,0 m każda, jeśli norma zużycia mieszanki betonowej do wykonania 1 m3 ławy fundamentowej prostokątnej o szerokości do 0,8 m wynosi 1,015 m3?

A. 11,200 m3
B. 11,368 m3
C. 5,600 m3
D. 5,684 m3
Organizacja, kontrola i sporz…

Z informacji zawartych w przedstawionej tabeli wyników przetargu na remont pomieszczeń w budynku wynika, że na wykonanie remontu należy wybrać firmę

Nr ofertyNazwa i adres wykonawcyCena bruttoLiczba przyznanych punktów
1.Firma Remontowo Budowlana „MALBUD" Marian Kowalski
ul. Wolności 209, 85-391 BYDGOSZCZ
103840,07 zł90,32 pkt.
2.Firma „TERMAS"
ul. Polna 1A, 85-158 BYDGOSZCZ
169333,96 zł55,38 pkt.
3.Firma „LEMUR" s.c. M.A. Wiśniewscy
ul. Kościuszki 8, 85-134 BYDGOSZCZ
93792,36 zł100,00 pkt.
4.Firma Remontowo Budowlana „OSKAR" Oskar Nowak
ul. Toruńska 29, 85-200 BYDGOSZCZ
110050,25 zł85,23 pkt.

A. "TERMAS"
B. "LEMUR"
C. "OSKAR"
D. "MALBUD"
Organizacja, kontrola i sporz…

Zgodnie z przepisami Prawo zamówień publicznych, podstawą do określenia wartości zamówienia na prace budowlane jest

A. koszt materiałów, sprzętu oraz przewozu pracowników na plac budowy
B. łączna kwota wynagrodzenia wykonawcy, bez podatku VAT
C. łączny koszt robocizny, materiałów oraz sprzętu bez kosztów pośrednich
D. całkowity wydatek na materiały z uwzględnieniem kosztów zakupu
Organizacja, kontrola i sporz…

Wymienione w tabeli roboty budowlane należy wykonać w następującej kolejności:

Zestawienie robót
Lp.Wyszczególnienie
1.Wykonanie tynków na suficie
2.Wykonanie tynków na ścianach
3.Wykonanie posadzki z paneli HDF
4.Malowanie sufitu i ścian

A. 1-2-3-4
B. 1-2-4-3
C. 2-1-3-4
D. 2-1-4-3
Organizacja, kontrola i sporz…

Jakie elementy stanowią podstawę do przygotowania kosztorysu inwestycyjnego?

A. jest to dziennik budowy
B. są informacje zawarte w ogłoszeniu przetargowym
C. jest to zezwolenie na realizację budowy
D. są to założenia wyjściowe do kosztorysowania
Organizacja, kontrola i sporz…

Zgodnie z KNR, norma zużycia desek iglastych obrzynanych o grubości 25 mm, przedstawiona w formie ułamka, wynosi 0,063/0,219. Na podstawie tego zapisu norma zużycia desek

A. przy jednokrotnym zastosowaniu materiału wynosi 0,156
B. przy jednokrotnym zastosowaniu materiału wynosi 0,063
C. przy jednokrotnym zastosowaniu materiału wynosi 0,219
D. przy wielokrotnym zastosowaniu materiału wynosi 0,282
Organizacja, kontrola i sporz…

Wykorzystując katalogi nakładów rzeczowych, można ustalić

A. ceny pracy, materiałów oraz urządzeń
B. bezpośrednie koszty pośrednie
C. wartość pracy, materiałów, sprzętu oraz transportu zewnętrznego
D. bezpośrednie nakłady rzeczowe pracy, materiałów i urządzeń
Organizacja, kontrola i sporz…

Zapis metody kalkulacji ceny zamówienia, zawarty w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zawiera zalecenia dla osób przygotowujących ofertę, które dotyczą

A. terminów rozliczeń z inwestorem
B. terminów wykonania robót
C. metody opracowania kosztorysu ofertowego
D. oceny technicznej planowanej inwestycji
BUD.25 Pytanie 190
Organizacja, kontrola i sporz…

Na czym opiera się przygotowanie kosztorysu zamiennego?

A. zestawienia porównawcze ilości robót z dokumentacji projektowej oraz przedmiaru robót
B. protokół konieczności zmiany zakresu robót, książka obmiarów i dziennik budowy
C. zmiana lokalizacji i terminu realizacji prac
D. aktualne zmiany w cenach czynników produkcji
Organizacja, kontrola i sporz…

Wykonawca przygotowuje kosztorys robót dodatkowych (kosztorys uzupełniający) w sytuacji

A. potrzeby usunięcia wad ujawnionych podczas odbioru
B. zmiany liczby pracowników zatrudnionych
C. wprowadzenia przez zamawiającego modyfikacji w dokumentacji technicznej
D. zmiany terminu zakończenia prac
Organizacja, kontrola i sporz…

Kto przygotowuje kosztorys inwestorski?

A. zamawiający, w celu oszacowania kosztu wykonania określonych prac.
B. zamawiający, gdy nastąpiła zmiana ustalonej w umowie ilości prac.
C. wykonawca, kiedy przystępuje do przetargu na realizację prac.
D. wykonawca, po zakończeniu wszystkich prac.
Organizacja, kontrola i sporz…

Kto jest odpowiedzialny za przygotowanie kosztorysu zamiennego, który jest realizowany w związku ze zmianą ilości prac?

A. Projektant
B. Wykonawca
C. Inwestor
D. Oferent
Organizacja, kontrola i sporz…

Dokumentacja robót powinna zawierać

A. obliczenie ilości zrealizowanych robót
B. wykaz oraz szczegółowy opis planowanych robót z obliczeniem ich ilości i wskazaniem jednostek miary
C. wykaz przewidywanych do realizacji robót oraz ilości materiałów potrzebnych do ich zrealizowania
D. szczegółowy opis robót oraz koszt ich realizacji
Organizacja, kontrola i sporz…

Jakie są koszty realizacji tynku na suficie pokoju o szerokości 4 m i długości 5 m, jeśli cena za wykonanie 1 m2 wynosi: robocizna 15,00 zł, materiały 30,00 zł?

A. 600,00 zł
B. 900,00 zł
C. 300,00 zł
D. 810,00 zł
Organizacja, kontrola i sporz…

Jaka będzie cena brutto usługi w sektorze drogowym, jeśli jej wartość netto wynosi 10 000 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 12 300 zł
B. 10 800 zł
C. 10 700 zł
D. 12 200 zł
Organizacja, kontrola i sporz…

Korzystając z danych podanych w tabeli, wskaż wartość współczynnika, którą należy przyjąć przy obliczaniu nakładów robocizny na malowanie stolarki okiennej ze szczeblinami o powierzchni każdej szyby równej 0,15 m2.

Wyciąg z katalogu KNR 2-02 tom. II
Lp.Nazwa elementuWspółczynnik
1.Skrzydło bez szczeblin0.75
2.Skrzydło ze szczeblinami o powierzchni każdej szyby:
- do 0,05 m²
- do 0,10 m²
- do 0,20 m²
- ponad 0,20 m²
2.00
1.50
1.25
1.00

A. 1,25
B. 2,00
C. 1,00
D. 1,50
Organizacja, kontrola i sporz…

Na podstawie fragmentu karty technicznej oblicz, ile opakowań płytek należy kupić w celu wykonania posadzki o wymiarach 5,0 × 3,5 m.

Karta techniczna płytek ceramicznych
(fragment)
Grubość płytek8 mm
Ilość m² w opakowaniu1,5 m²
Liczba płytek w paczce30 szt

A. 6 opakowań.
B. 8 opakowań.
C. 12 opakowań.
D. 27 opakowań.