Zawód: Technik agrobiznesu , Technik rolnik
Kategorie: Ekonomia i rachunkowość rolnicza
Kanały dystrybucji w sprzedaży bezpośredniej są naprawdę ważne, bo to one decydują, jak produkty trafiają do klientów. Ale nie mylmy ich z promocją, bo to co innego. Promocja to różne akcje, które mają na celu zwiększenie sprzedaży, jak na przykład zniżki, oferty specjalne czy jakieś bonusy. Kanały dystrybucji to po prostu drogi, którymi produkty płyną od producenta do konsumenta, a nie techniki zwiększające zainteresowanie ofertą. Na przykład, możemy mieć konsultantów czy przedstawicieli handlowych, którzy sprzedają, ale oni sami nie robią promocji produktu. Ważne, żeby zrozumieć, co to są kanały dystrybucji i jak się różnią od działań promocyjnych, bo to jest kluczowe przy planowaniu kampanii marketingowych. W branży jest to często powtarzane: jasność w komunikacji jest niezbędna, a więc musimy dokładnie wiedzieć, jakie są role różnych elementów strategii marketingowej.