AdBlue to roztwór mocznika, który jest stosowany jako dodatek do paliwa w silnikach wysokoprężnych, aby spełniać normy emisji spalin, w tym normy EURO IIIB. Jego głównym zadaniem jest redukcja emisji tlenków azotu (NOx) poprzez wdrożenie technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W procesie tym AdBlue jest wtryskiwane do układu wydechowego, gdzie reaguje z tlenkami azotu, przekształcając je w azot i wodę, co znacząco wpływa na poprawę jakości powietrza. Przykładem zastosowania AdBlue są nowoczesne ciągniki rolnicze oraz maszyny budowlane, które, aby spełnić zaostrzone normy emisji, wymagają tej technologii. Wdrażanie AdBlue w praktyce wiąże się z koniecznością regularnego monitorowania poziomu tego płynu oraz jego uzupełniania, co jest integralną częścią eksploatacji pojazdów ciężarowych i maszyn budowlanych, a także wpływa na ich efektywność oraz obniżenie kosztów eksploatacji w kontekście kar finansowych za przekroczenie norm emisji.
Benzyna jest paliwem stosowanym w silnikach zapłonowych, a nie w silnikach wysokoprężnych, w których wykorzystuje się olej napędowy. Oznacza to, że zastosowanie benzyny w kontekście ciągników dużej mocy jest błędne, ponieważ te pojazdy są zaprojektowane do pracy na oleju napędowym, co bezpośrednio wpływa na wydajność i parametry pracy silnika. WD 40 to produkt stosowany głównie jako środek smarny i konserwujący, nie ma on zastosowania jako dodatek do paliw. Jego użycie w silnikach wysokoprężnych nie tylko nie spełnia funkcji redukcji emisji spalin, ale może wręcz prowadzić do uszkodzenia komponentów silnika w wyniku nieodpowiednich reakcji chemicznych. Biodiesel, chociaż jest ekologicznym alternatywnym paliwem, nie jest standardowym dodatkiem do oleju napędowego w silnikach spełniających normy EURO IIIB. Jego stosowanie wiąże się z innymi wymaganiami technologicznymi i nie jest uniwersalnym rozwiązaniem dla wszystkich typów silników. W związku z tym, wybór odpowiedniego dodatku do paliwa jest kluczowy dla efektywności, zgodności z normami emisyjnymi oraz trwałości silników, co często bywa ignorowane przez użytkowników, prowadząc do potknięć w dążeniu do zrównoważonego rozwoju w branży transportowej i rolniczej.