Zawód: Technik agrobiznesu , Technik rolnik
Kategorie: Ekonomia i rachunkowość rolnicza
Brak konkurencji na lokalnym rynku to super okazja dla młyna, żeby się rozwijać. Myśląc o analizie SWOT, to właśnie konkurencyjność jest mega ważna, żeby przetrwać i rosnąć. Jeśli młyn nie ma lokalnych rywali, to może samodzielnie ustalać ceny i w sumie więcej zarabiać. To daję mu szansę na inwestowanie w nowe technologie, lepszą załogę i infrastrukturę. Przykładem może być młyn, który wprowadza nowinki w produkcji i dzięki temu przyciąga klientów, którzy wcześniej kupowali u konkurencji. Poza tym, brak konkurencji sprzyja budowaniu dobrych relacji z klientami, co może prowadzić do ich lojalności i stabilnych przychodów. Warto jednak, żeby młyn nie spoczywał na laurach, tylko ciągle szukał nowych dróg do rozwoju, nawet gdy rywali brak, by nie zmarnować tej szansy. Dobrze jest też trzymać rękę na pulsie rynku, żeby jakby konkurencja się pojawiła, młyn mógł szybko dostosować swoją strategię.