Parking rzeczywiście nie jest elementem infrastruktury liniowej transportu drogowego. Infrastruktura liniowa odnosi się do struktur, które mają formę linii, takich jak drogi, autostrady czy mosty, które umożliwiają przemieszczanie się pojazdów i ludzi. Parkingi natomiast są to tereny przeznaczone do zatrzymywania pojazdów, a nie do ich przemieszczania. Przykładowo, autostrady stanowią arterie komunikacyjne, które łączą różne miejscowości i regiony, natomiast parkingi są miejscem postoju, a nie częściami drogi. Z perspektywy standardów budowlanych, parkowanie jest zazwyczaj regulowane oddzielnymi przepisami, które nie są bezpośrednio związane z infrastrukturą drogową. Zrozumienie tego rozróżnienia jest kluczowe dla planowania urbanistycznego i zarządzania ruchem drogowym w miastach, gdzie właściwe rozmieszczenie infrastruktury transportowej wpływa na płynność ruchu oraz bezpieczeństwo użytkowników dróg.
Mosty, ronda i autostrady są kluczowymi elementami infrastruktury liniowej transportu drogowego, ponieważ pełnią fundamentalne funkcje w systemie transportowym. Mosty, jako struktury, umożliwiają pokonywanie przeszkód wodnych lub terenowych, co pozwala na kontynuację ruchu drogowego bez konieczności jego zatrzymywania. Rondo natomiast jest formą skrzyżowania, które zwiększa bezpieczeństwo i płynność ruchu, redukując liczbę potencjalnych kolizji. Autostrady są natomiast długimi odcinkami dróg zaprojektowanymi do szybkiego i efektywnego transportu, co jest kluczowe w kontekście wzrastającego ruchu drogowego. Pojęcie infrastruktury liniowej obejmuje zatem te wszystkie elementy, które są niezbędne do zapewnienia efektywnego funkcjonowania transportu drogowego. Często pojawiające się nieporozumienia dotyczące klasyfikacji elementów infrastruktury mogą prowadzić do nieprawidłowych wniosków i decyzji w zakresie planowania przestrzennego. Ważne jest, aby w procesie edukacji i szkoleń związanych z transportem drogowym zrozumieć różnice między różnymi typami infrastruktury i ich rolą w systemie transportowym, aby unikać błędów w projektowaniu i zarządzaniu ruchem.