Odpowiedź 25 pjł jest poprawna, ponieważ w celu obliczenia liczby paletowych jednostek ładunkowych, musimy najpierw określić objętość jednego kartonu oraz całkowitą objętość wszystkich kartonów. Wymiary kartonu wynoszą 200 mm x 200 mm x 250 mm, co daje objętość 10 000 000 mm³. Mamy 2 400 kartonów, co oznacza, że całkowita objętość wynosi 24 000 000 000 mm³. Standardowa paleta euro ma wymiary 1200 mm x 800 mm, co daje powierzchnię 960 000 mm². Przy założeniu, że kartony są układane w czterech warstwach, musimy również uwzględnić wysokość układania. Wysokość całkowita jednego kartonu wynosi 250 mm, a cztery warstwy kartonów mają wysokość 1 000 mm. Obliczając, możemy ustalić, że na jednej palecie zmieści się 2 × 4 kartony w układzie poziomym, co daje 8 kartonów na paletę. Dzieląc całkowitą liczbę kartonów przez liczbę kartonów na paletę, otrzymujemy 2 400 / 8 = 300. Następnie dzielimy 300 przez 12 kartonów na warstwę, co daje 25 paletowych jednostek ładunkowych. Jest to zgodne z praktykami efektywnego załadunku i przestrzeganiem norm transportowych.
Wybór błędnych odpowiedzi często wynika z nieprawidłowego zrozumienia koncepcji układania ładunków oraz pojęcia paletowych jednostek ładunkowych (pjł). Niektórzy mogą błędnie obliczać całkowitą liczbę kartonów, nie biorąc pod uwagę, że układane są one w warstwach, co znacząco wpływa na ostateczny wynik. Inni mogą zakładać, że na palecie mieści się więcej kartonów, niż to jest w rzeczywistości, co prowadzi do przewymiarowanych obliczeń. Przy ustalaniu liczby pjł, kluczowe jest również uwzględnienie wymiarów palety oraz wymagań dotyczących przestrzeni pomiędzy ładunkami dla bezpieczeństwa transportu. Użycie standardowej palety euro jako punktu odniesienia jest niezbędne, ponieważ stosowanie różnych rozmiarów palet wpływa na obliczenia. Kolejnym częstym błędem jest nieuwzględnianie wysokości ładunku, co może prowadzić do błędnych założeń o liczbie warstw układanych na palecie. Zrozumienie tych zagadnień jest kluczowe dla efektywnego zarządzania logistyką i optymalizacji transportu, co jest istotnym elementem w branży transportowej.