Odpowiedź wskazująca, że sprzedający dostarcza towar do określonego miejsca przeznaczenia oraz podstawia go do dyspozycji kupującego, oclony, na środku transportu, gotowy do rozładunku, a obowiązek rozładunku spoczywa na kupującym, jest zgodna z definicją incoterms DDP (Delivered Duty Paid) z 2020 roku. W ramach DDP sprzedający ponosi odpowiedzialność za wszystkie koszty i ryzyko związane z transportem towaru do miejsca przeznaczenia, w tym opłaty celne i inne formalności. Przykładem praktycznego zastosowania DDP może być sytuacja, gdy firma sprzedająca maszyny przemysłowe z Polski dostarcza je do klienta w Niemczech. W takim przypadku sprzedający musi zorganizować transport, opłacić cła oraz dostarczyć maszyny do miejsca wskazanego przez kupującego, zapewniając, że towary są odpowiednio ubezpieczone do momentu ich przekazania. Poznanie zasad DDP jest kluczowe dla menedżerów logistyki i handlu międzynarodowego, ponieważ pozwala na lepsze planowanie i optymalizację kosztów dostaw oraz zarządzanie ryzykiem związanym z transportem.
Nieprawidłowe odpowiedzi wskazują na niepełne zrozumienie zasad Incoterms 2020, a zwłaszcza terminu DDP. W każdej z tych koncepcji kluczowe jest zrozumienie, że na sprzedającym spoczywa pełna odpowiedzialność za dostarczenie towaru do wskazanego miejsca oraz pokrycie wszystkich związanych z tym kosztów. W przypadku pierwszej odpowiedzi błędnie sugeruje się, że ryzyko przechodzi na kupującego po dotarciu towaru do terminalu, co jest sprzeczne z zasadami DDP, gdzie sprzedający odpowiada za ryzyko aż do momentu dostarczenia i rozładunku. Z kolei druga odpowiedź mylnie zakłada, że sprzedający kończy swoją rolę po dostarczeniu towaru do portu, co również nie zgadza się z pełnymi obowiązkami sprzedającego w DDP. Trzecia odpowiedź błędnie ogranicza odpowiedzialność sprzedającego do momentu przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi, co również jest niezgodne z prawidłową interpretacją DDP. Typowe błędy myślowe w interpretacji Incoterms obejmują zrozumienie, że sprzedający nie jest odpowiedzialny za transport, a tymczasem DDP dokładnie określa, że to on pokrywa wszystkie koszty i ryzyka do momentu dostarczenia towaru, co czyni te odpowiedzi mylnymi i niekompletnymi.