Odpowiedź 9 sztuk jest prawidłowa z kilku powodów. Aby obliczyć maksymalną liczbę ładunków, które można ułożyć na palecie, musimy wziąć pod uwagę zarówno ograniczenia wagowe, jak i wymiarowe. Masa brutto jednej paletowej jednostki ładunkowej nie może przekroczyć 250 kg. Paleta ma masę 20 kg, co oznacza, że maksymalna masa ładunku może wynosić 250 kg - 20 kg = 230 kg. Przy masie jednego ładunku wynoszącej 25 kg, możemy obliczyć maksymalną liczbę ładunków: 230 kg / 25 kg = 9,2. Ponieważ nie możemy mieć części ładunku, zaokrąglamy w dół do 9 sztuk. Dodatkowo, wymiary ładunku to 0,4 m x 0,4 m x 1,3 m. Na palecie o wymiarach 1,2 m x 1,2 m, możemy ułożyć maksymalnie 6 ładunków na poziomie, co również pozwala na ułożenie 9 ładunków w dwóch poziomach, w pełni wykorzystując dostępną przestrzeń. Przykładem praktycznego zastosowania tej wiedzy jest logistyka, gdzie odpowiednie obliczenia pozwalają na optymalizację transportu i składowania towarów, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży.
Wybór odpowiedzi 12 sztuk sugeruje, że zapomniano o ograniczeniach masy brutto. Zgodnie z danymi, paleta ma masę 20 kg, co oznacza, że całkowita masa ładunku wraz z paletą nie może przekroczyć 250 kg. Przy tej masie maksymalnej możemy założyć, że ładunki o masie 25 kg mogą być dostosowane do tego limitu. Jednak obliczenie 12 sztuk prowadzi do błędnych wniosków, ponieważ 12 sztuk ważyłoby 300 kg (12 x 25 kg), co znacznie przekracza dopuszczalną masę brutto. Takie myślenie opiera się na ignorowaniu podstawowych zasad związanych z logistyką i transportem, które wymagają uwzględnienia zarówno masy, jak i wymiarów załadunku. W przypadku odpowiedzi 10 sztuk i 11 sztuk również pojawia się problem z masą brutto. Przykładowo przy 10 sztukach masa wyniesie 250 kg, co równocześnie zrównuje się z maksymalnym limitem, nie biorąc pod uwagę masy palety. Dodatkowo, wymiary palety mogą pomieścić jedynie 6 ładunków na poziomie, co ogranicza możliwość załadunku do 18 sztuk w trzech poziomach, co z kolei wymusza szereg obliczeń przestrzennych, które są kluczowe w procesie planowania transportu. Podsumowując, błędne odpowiedzi bazują na niedostatecznym uwzględnieniu zasadności obliczeń masy oraz dostępnej przestrzeni, co jest fundamentalnym błędem w logistyce.