Wysokość maksymalna paletowej jednostki ładunkowej wynosi 1,8 m, co w przeliczeniu na milimetry daje 1800 mm. Wysokość pojedynczej warstwy kartonów wynosi 600 mm. Aby obliczyć maksymalną liczbę warstw, dzielimy łączną wysokość jednostki ładunkowej przez wysokość jednej warstwy: 1800 mm / 600 mm = 3. Jednakże, w tym przypadku, musimy uwzględnić, że wysokość palety to 150 mm, co również odejmujemy od całkowitej wysokości. Zatem, całkowita wysokość, która może być wykorzystana na kartony, wynosi: 1800 mm - 150 mm = 1650 mm. Podzielając 1650 mm przez 600 mm, otrzymujemy 2,75. Oznacza to, że możemy ułożyć maksymalnie 2 pełne warstwy, ponieważ nie możemy mieć częściowej warstwy na palecie. Takie obliczenia są zgodne z dobrymi praktykami w logistyce oraz z normami dotyczącymi przechowywania i transportu towarów, które zalecają unikanie przekraczania maksymalnej dozwolonej wysokości ładunku dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas transportu. Przykładem praktycznym jest to, że w magazynach często stosuje się takie obliczenia, aby zapobiec uszkodzeniom zarówno towarów, jak i sprzętu transportowego.
Wielu użytkowników może być skłonnych do mylenia wysokości jednostki ładunkowej z całkowitą wysokością, jaką można osiągnąć na palecie. Odpowiedzi sugerujące 3 warstwy mogą wynikać z niepełnego obliczenia, które nie uwzględnia wysokości samej palety. Trzeba pamiętać, że maksymalna wysokość jednostki ładunkowej to nie tylko wysokość kartonów, ale również wysokość palety, co jest kluczowym czynnikiem w obliczeniach. Odpowiedzi wskazujące na 1 warstwę również pomijają istotne elementy, takie jak możliwość efektywnego wykorzystania przestrzeni, przez co nie sprzyjają optymalizacji procesów logistycznych. Z kolei odpowiedź sugerująca 4 warstwy przeocza podstawowe ograniczenia związane z wysokością ładunku, co prowadzi do potencjalnych problemów z bezpieczeństwem. Właściwe podejście do obliczeń wysokości ładunku jest istotne dla zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa w transporcie. W praktyce, niewłaściwe obliczenia mogą prowadzić do uszkodzeń towarów podczas transportu, a także zwiększać ryzyko wypadków w magazynach. Takie sytuacje są zgodne z zasadą, że zawsze należy uwzględniać wszystkie elementy, które wpływają na całkowitą wysokość ładunku, aby dostosować się do regulacji oraz standardów branżowych.