Odpowiedź 2 warstwy jest poprawna, ponieważ wysokość skrzyni ładunkowej wynosi 2,3 m, a każda warstwa paletowa zajmuje przestrzeń 0,6 m (0,1 m wysokość palety + 0,5 m wysokość ładunku). Dlatego, aby obliczyć maksymalną liczbę warstw, należy podzielić wysokość skrzyni ładunkowej przez wysokość wymaganej przestrzeni dla jednej warstwy: 2,3 m / 0,6 m = 3,83. Oznacza to, że można umieścić maksymalnie 3 całe warstwy, ale z uwagi na to, że ładunek w jednej warstwie sięga wysokości 0,5 m, a paleta dodatkowo 0,1 m, musimy załadować ładunki w sposób, który nie przekracza dostępnej wysokości. W praktyce oznacza to, że można załadować jedynie 2 warstwy ładunków na paletach, aby nie przekroczyć maksymalnej wysokości. W branży logistycznej, przestrzeganie zasad dotyczących maksymalnych wysokości ładunków jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu oraz zachowania integralności ładunków. Zgodnie z normami, zaleca się także zapewnienie odpowiedniej stabilności ładunków w transporcie.
Wybór innych odpowiedzi, takich jak 4 warstwy, 1 warstwa czy 3 warstwy, opiera się na błędnych założeniach dotyczących obliczenia dostępnej wysokości. Na przykład, odpowiedź sugerująca 4 warstwy nie uwzględnia wymogu dodania wysokości palety do wysokości ładunku. Błąd ten wynika z niepełnego zrozumienia, że każda warstwa składa się z palety oraz ładunku. W rzeczywistości, dla każdej warstwy musimy uwzględnić zarówno wysokość palety, jak i wysokość ładunku, co daje łącznie 0,6 m na jedną warstwę. Gdybyśmy chcieli zmieścić 4 warstwy, zajmowałyby one 2,4 m, co przekracza wysokość skrzyni ładunkowej. Z kolei odpowiedzi 1 warstwa i 3 warstwy również są wynikiem nieprawidłowych kalkulacji. W przypadku 1 warstwy, wysokość 0,6 m byłaby odpowiednia, ale nie wykorzystuje się pełnej dostępnej przestrzeni, co jest nieefektywne. Natomiast 3 warstwy są z kolei niemożliwe do załadowania z powodu ograniczeń wysokości. Poprawne zrozumienie zasad załadunku i wysokości skrzyni ładunkowej jest kluczowe w logistyce, gdyż nieprzestrzeganie tych zasad może prowadzić do uszkodzeń ładunków oraz problemów w trakcie transportu.