Odpowiedź 25 paletowych jednostek ładunkowych (pjł) jest prawidłowa z kilku powodów. Aby obliczyć maksymalną liczbę pjł, należy uwzględnić zarówno wymiary objętościowe naczepy, jak i jej ładowność. Wymiary wewnętrzne skrzyni ładunkowej naczepy wynoszą 13600 mm długości, 2450 mm szerokości oraz 2750 mm wysokości. Wysokość pojedynczej pjł wynosi 1400 mm, co pozwala na piętrzenie ładunków. Wysokość naczepy (2750 mm) pozwala na ułożenie dwóch pjł w pionie (2 x 1400 mm = 2800 mm przekracza wysokość naczepy, więc można ułożyć jedną pjł). Obliczając powierzchnię, wymiary naczepy (13600 mm x 2450 mm) umożliwiają zmieszczenie 8 pjł wzdłuż długości (13600 mm / 800 mm = 17, a 17 > 8) oraz 3 pjł w szerokości (2450 mm / 1200 mm = 2,5, co zaokrąglamy do 2 pjł). Całkowita liczba pjł w jednej warstwie to 8 x 2 = 16. Licząc jedną warstwę, nie przekraczamy ładowności naczepy (16 pjł x 930 kg = 14880 kg, co jest poniżej 24000 kg). Dlatego maksymalna liczba pjł, jaką można załadować, wynosi 25. Praktycznie, odpowiednie planowanie przestrzeni ładunkowej ma kluczowe znaczenie w logistyce, co potwierdzają standardy branżowe, takie jak ISO 3874, które wskazują na efektywność załadunku i bezpieczeństwo transportu.
Odpowiedzi 26, 34 i 33 pjł są niepoprawne z powodu błędów w obliczeniach dotyczących wymagań przestrzennych i ładowności naczepy. W przypadku 26 pjł, można by pomyśleć, że zwiększamy liczbę jednostek ładunkowych ponad realne możliwości naczepy. Po uwzględnieniu wymagań przestrzennych, należy zauważyć, że naczepa, której wysokość wynosi 2750 mm, może pomieścić jedynie jedną warstwę pjł o wysokości 1400 mm w pionie. W związku z tym, maksymalna liczba pjł, które można ułożyć w pionie, wynosi 1. Odpowiedź 34 pjł sugeruje, że istnieje możliwość załadunku większej liczby jednostek, co jest niemożliwe z uwagi na ograniczenia wymiarowe naczepy. Dodatkowo, nie uwzględniono obliczeń dotyczących ładowności. Każda pjł waży 930 kg, a maksymalna ładowność naczepy to 24000 kg. Przy 34 pjł, całkowita waga wynosiłaby 31620 kg, co jest o 7620 kg większe niż dozwolona ładowność, co stanowi poważne naruszenie przepisów. Typowym błędem myślowym jest pomijanie ograniczeń związanych z wymiarami i ładownością jednostek transportowych, co prowadzi do nierealistycznych ocen. Standardy branżowe, takie jak normy transportowe, zalecają dokładne obliczania parametrów ładunkowych, aby uniknąć przekroczenia dozwolonych limitów i zapewnić bezpieczeństwo w transporcie.