Odpowiedź 1500 km jest poprawna, ponieważ obliczenia oparte na średniej prędkości i czasie pracy kierowców prowadzą do tego rezultatu. Przy średniej prędkości 75 km/h, samochód ciężarowy pokona w ciągu jednej godziny 75 km. Aby obliczyć maksymalną odległość, jaką pojazd może przebyć w ciągu doby, musimy uwzględnić całkowity czas pracy kierowców. Standardowy czas pracy dla kierowców ciężarówek w Polsce wynosi 9 godzin dziennie, z możliwością wydłużenia do 10 godzin dwa razy w tygodniu. W przypadku dwuosobowej załogi, gdzie obaj kierowcy mogą się zmieniać, teoretycznie mogą pracować przez 24 godziny bez przerwy. Przy założeniu pełnego wykorzystania czasu, odległość obliczamy jako: 75 km/h * 24 h = 1800 km. Jednak biorąc pod uwagę regulacje dotyczące odpoczynków i przerw, które wpływają na rzeczywistą możliwość jazdy, przy rozsądnych obliczeniach przyjmuje się, że maksymalna odległość pokonywana przez dwuosobową załogę w ciągu doby wynosi 1500 km. Ta wartość uwzględnia również czas na odpoczynki i przerwy, co jest zgodne z praktykami i przepisami w transporcie drogowym.
Odpowiedzi, które wskazują na inne wartości, takie jak 1800 km, 1200 km lub 675 km, opierają się na błędnych założeniach dotyczących maksymalnego czasu pracy kierowców oraz ignorują regulacje dotyczące odpoczynku i przerw. Przyjmowanie, że samochód ciężarowy może jechać non-stop przez 24 godziny bez uwzględnienia czasu na odpoczynek i przerwy jest niezgodne z przepisami drogowymi oraz zasadami bezpieczeństwa. Zgodnie z prawem, kierowcy muszą przestrzegać ograniczeń czasu pracy, co oznacza, że nie mogą prowadzić pojazdu przez pełne 24 godziny. Maksymalny czas jazdy wynosi 9-10 godzin dziennie, co, przy uwzględnieniu przerw, wpływa na rzeczywistą odległość, którą można pokonać. Odpowiedzi takie jak 1200 km wydają się właściwe, gdyż zakładają mniejsze wykorzystanie czasu jazdy, jednak w praktyce taki dystans nie uwzględnia pełnej możliwości, jaką daje dwuosobowa załoga. Natomiast wybór 675 km jest zdecydowanie zaniżony, co sugeruje, że nie uwzględniono efektywnego wykorzystania czasu pracy kierowców. Kluczowe jest zrozumienie, że efektywna logistyka transportu drogowego wymaga znajomości przepisów dotyczących czasu pracy, co pozwala na optymalizację tras i osiąganie lepszej wydajności przewozów.