Odpowiedź o godzinie 7:30 jest prawidłowa, ponieważ aby dostarczyć ładunek na czas, kierowca musi uwzględnić czas przejazdu oraz czas, w którym ładunek musi być dostarczony. Odległość wynosząca 180 km przy średniej prędkości 60 km/h oznacza, że czas przejazdu wyniesie 3 godziny. Aby zdążyć na godzinę 10:00, kierowca powinien wyjechać najpóźniej o 7:00. Warto jednak dodać dodatkowe 30 minut na ewentualne problemy na drodze, co daje godzinę 7:30 jako ostateczny czas wyjazdu. Przekładając to na praktykę, przedsiębiorstwa transportowe często planują dodatkowy czas na nieprzewidziane okoliczności, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży, aby zapewnić terminowość dostaw.
Wybór innych godzin jako czas wyjazdu opiera się na błędnym oszacowaniu czasu przejazdu lub nie uwzględnieniu dodatkowych czynników, które mogą wpłynąć na harmonogram dostawy. Na przykład, wyjazd o godzinie 6:30 oznaczałby, że kierowca miałby zbyt dużo czasu, co jest nieefektywne i niezgodne z zasadami optymalizacji czasu pracy. Z kolei godziny 8:00 i 8:30 nie pozwalałyby na osiągnięcie celu, ponieważ przy średniej prędkości 60 km/h czas przejazdu 180 km wynosi dokładnie 3 godziny, co oznacza, że kierowca dotarłby na miejsce z opóźnieniem. Ustalenie niewłaściwego czasu wyjazdu może prowadzić do niedotrzymania terminów, co ma bezpośredni wpływ na reputację firmy oraz zadowolenie klientów. W branży transportowej kluczowe jest zachowanie precyzyjnego harmonogramu, w tym uwzględnienie czasu na załadunek i rozładunek, a także nieprzewidziane okoliczności, takie jak korki czy warunki atmosferyczne. Dlatego tak istotne jest, aby planować wyjazdy z odpowiednim wyprzedzeniem i z rezerwą czasową, co jest standardem w profesjonalnym zarządzaniu logistyką.