Zawód: Technik spedytor
Kategorie: Obsługa klienta i kontrahentów
Podstawowym aspektem strategii marketingowej jest ustalenie właściwego momentu na wprowadzenie produktu na rynek.
Wejście pionierskie na rynek to taka strategia, gdzie firma jako pierwsza wypuszcza nowy produkt albo usługę. To jest dość ryzykowne, bo nie ma wcześniejszych przykładów, które mogłyby pomóc przewidzieć, co się stanie. Firmy muszą ponosić spore koszty, żeby dobrze wypromować produkt i nauczyć klientów, co to w ogóle jest. Przykłady, które przychodzą mi do głowy, to Apple z iPhone'em, który naprawdę zmienił rynek telefonów, czy Tesla, która jako jedna z pierwszych zjechała z elektrykami na szerszy rynek. Dzięki temu, że były pionierami, zbudowały mocną pozycję i zdobyły spory kawałek rynku. Trzeba jednak mieć na uwadze, że to wymaga dokładnego przemyślenia rynku i dobrego planowania, żeby nie narazić się na niepowodzenie.