Odpowiedź 'Loco' jest prawidłowa, ponieważ odnosi się do warunków dostawy, które zobowiązują kupującego do odbioru towaru w miejscu jego powstania lub wystawienia przez sprzedającego. W teorii transportu i handlu, termin 'Loco' (od 'loco' - miejsce, w języku łacińskim) oznacza, że sprzedający odpowiada za towar do momentu jego wydania przewoźnikowi w ustalonym miejscu. W praktyce oznacza to, że to kupujący ponosi koszty i ryzyko związane z transportem towaru od momentu, gdy sprzedający wyda go przewoźnikowi. Dobrą praktyką w międzynarodowym handlu jest precyzyjne wskazanie miejsca odbioru w umowach, co pozwala uniknąć nieporozumień. Przykładem zastosowania tej formuły mogą być transakcje handlowe, gdzie przedmiot zakupu jest produkowany w określonym miejscu, a kupujący jest odpowiedzialny za zorganizowanie transportu i poniesienie kosztów związanych z dostawą. Takie podejście ułatwia zarządzanie ryzykiem oraz kosztami w procesie logistycznym.
Wybór odpowiedzi Franco, Delivered at Place oraz Free Alongside Ship wskazuje na nieporozumienie dotyczące definicji i praktycznych zastosowań terminów w międzynarodowym handlu. Franco (czyli 'franco domicile') to termin, który oznacza, że sprzedający ponosi wszystkie koszty transportu do wskazanego miejsca odbioru, co jest przeciwieństwem koncepcji 'Loco'. W takim przypadku odpowiedzialność za transport spoczywa na sprzedającym, a nie na kupującym, co wprowadza zamieszanie w kontekście pytania. 'Delivered at Place' (DAP) to również niepoprawny wybór, ponieważ w tym przypadku sprzedający odpowiada za dostarczenie towaru do miejsca wskazanego przez kupującego, co również różni się od warunku 'Loco'. Z kolei 'Free Alongside Ship' (FAS) zobowiązuje sprzedającego do dostarczenia towaru w pobliżu statku, co ogranicza jego odpowiedzialność tylko do momentu, gdy towar znajdzie się obok jednostki transportowej. W każdym z tych przypadków błędnie zinterpretowano, kto ponosi odpowiedzialność za transport i odbiór towaru, co jest kluczowe w kontekście zrozumienia międzynarodowych warunków dostawy. Osoby nieznające się na tych terminach mogą mylnie zakładać, że wszystkie wymienione opcje mają podobne znaczenie, co prowadzi do nieporozumień w praktyce handlowej.