Formuła EXW (Ex Works) w definicji INCOTERMS 2020 oznacza, że sprzedający udostępnia towar kupującemu w swoim zakładzie lub w innym określonym miejscu, co dokładnie odpowiada opisanej sytuacji. Sprzedający ma minimalne zobowiązania, a całość ryzyka oraz koszty związane z transportem, załadunkiem oraz formalnościami celnymi ponosi kupujący. Przykładem zastosowania EXW może być sytuacja, w której producent towarów wyprodukowanych w Polsce udostępnia swoje produkty w swoim magazynie, a kupujący z Niemiec jest odpowiedzialny za wszystkie dalsze kroki, od transportu do jego siedziby, po odprawę celną. W praktyce, korzystając z EXW, kupujący powinien być świadomy, że ma pełną kontrolę nad procesem logistycznym i musi przejąć odpowiedzialność za wszelkie formalności, co często wymaga zaawansowanej wiedzy o przepisach celnych i logistyce międzynarodowej.
Wybór formuły DAT (Delivered at Terminal) byłby błędny, ponieważ definiuje ona sytuację, w której sprzedający ponosi odpowiedzialność za dostarczenie towaru do określonego terminalu na terenie kraju przeznaczenia. W tej formule ryzyko i koszty ponoszone są przez sprzedającego do momentu dostarczenia towaru do terminalu, co jest sprzeczne z opisanym w pytaniu scenariuszem, w którym wszystkie obowiązki przenoszone są na kupującego w momencie udostępnienia towaru w magazynie sprzedającego. Z kolei formuła CPT (Carriage Paid To) również nie jest odpowiednia, ponieważ w tym przypadku sprzedający pokrywa koszty transportu do ustalonego miejsca, ale ryzyko przechodzi na kupującego w momencie przekazania towaru przewoźnikowi, co nie odpowiada wymogom pytania. Ostatecznie, FOB (Free on Board) odnosi się do przewozu morskiego i oznacza, że sprzedający ponosi ryzyko oraz koszty do momentu załadunku towaru na statek. Tak więc, wybierając tę formułę, również przeniesienie ryzyka na kupującego zachodzi w innym momencie niż w przypadku EXW, co sprawia, że każdy z błędnych wyborów nie spełnia określonych kryteriów pytania. Zrozumienie różnic między tymi formułami jest kluczowe dla efektywnego zarządzania logistyką i minimalizowania ryzyka w transakcjach międzynarodowych.