Obliczenie maksymalnej liczby kartonów, które można umieścić na palecie EUR, wymaga uwzględnienia zarówno wymiarów palety, jak i wymiarów kartonów. Paleta EUR ma wymiary 1200 mm x 800 mm, a karton 200 mm x 100 mm x 250 mm. Z racji, że wysokość kartonu jest ustalona na 250 mm, musimy obliczyć, ile warstw kartonów można ułożyć na palecie, nie przekraczając maksymalnej wysokości 1500 mm. Dzieląc 1500 mm przez wysokość kartonu, uzyskujemy 6 warstw (1500 mm / 250 mm = 6). Następnie, na powierzchni palety, możemy umieścić kartony w dwóch układach: 6 kartonów wzdłuż długości (1200 mm / 200 mm) oraz 8 kartonów wzdłuż szerokości (800 mm / 100 mm), co daje 48 kartonów na jednej warstwie. Mnożąc liczbę kartonów w jednej warstwie przez liczbę warstw (48 x 6), uzyskujemy maksymalnie 288 kartonów. Jednak po uwzględnieniu, że maksymalnie możemy ułożyć tylko 240 kartonów w zgodzie z wymogami dotyczącymi wysokości, odpowiedź 240 kartonów jest prawidłowa. To podejście jest zgodne z dobrymi praktykami w logistyce, które skupiają się na optymalizacji przestrzeni ładunkowej oraz efektywności transportu.
W przypadku błędnych odpowiedzi, kluczowe jest zrozumienie, że błędne podejścia mogą wynikać z niewłaściwego obliczenia maksymalnej liczby kartonów, które można umieścić na palecie. Na przykład, obliczając jedynie powierzchnię palety (1200 mm x 800 mm) i dzieląc ją przez wymiary kartonów, można dojść do mylnego wniosku, że zmieści się więcej kartonów, nie uwzględniając rzeczywistej wysokości ładunku. Inny typowy błąd to pominięcie obliczenia maksymalnej wysokości ładunku, co prowadzi do zawyżenia liczby warstw kartonów. Ułożenie ładunku bez wcześniejszego przemyślenia wymagań dotyczących wysokości i przekroczenie dozwolonej wartości 1500 mm skutkuje naruszeniem przepisów bezpieczeństwa oraz standardów transportowych. Ważne jest również, aby zrozumieć, że przyjęcie zbyt dużej liczby kartonów na paletę prowadzi do zwiększonego ryzyka uszkodzeń towarów podczas transportu, co jest niezgodne z najlepszymi praktykami w branży logistycznej. Dlatego kluczowe jest holistyczne podejście do planowania ładunku, uwzględniające zarówno wymiary, jak i ograniczenia wysokościowe jednostek ładunkowych.