Wybór taboru wysokotonażowego do transportu 20 paletowych jednostek ładunkowych o masie brutto 700 kg każda jest uzasadniony ze względu na jego dużą ładowność oraz efektywność kosztową. Wysokotonażowe pojazdy, takie jak ciężarówki klasy 18 ton i wyżej, pozwalają na transport większej ilości ładunku w jednym kursie, co znacząco wpływa na redukcję kosztów transportu i czas dostawy. Zastosowanie taboru o większej ładowności sprzyja także zmniejszeniu emisji CO2 na tonokilometr, co jest zgodne z globalnymi trendami w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. W praktyce, przy załadunku 20 palet o łącznej masie 14 ton (20 palet x 700 kg), pojazd wysokotonażowy jest w stanie pomieścić ładunek w sposób optymalny, minimalizując liczbę kursów potrzebnych do realizacji zlecenia. Dla branży transportowej oznacza to oszczędności, zarówno w kontekście wykorzystania floty, jak i kosztów paliwa oraz robocizny, co jest kluczowe dla rentowności przedsiębiorstwa. Na rynku dostępne są różne modele ciężarówek wysokotonażowych, co pozwala na dostosowanie wyboru do specyficznych potrzeb zleceniodawcy.
Wybór niskotonażowego taboru do przewozu 20 palet o masie brutto 700 kg każda jest podejściem, które pomija kluczowe aspekty efektywności transportu. Niskotonażowe pojazdy, mimo że mogą być odpowiednie dla mniejszych ładunków, nie są w stanie zrealizować tego zlecenia w sposób ekonomicznie uzasadniony. Ich ograniczona ładowność skutkuje koniecznością wykonania większej liczby kursów, co nie tylko zwiększa koszty transportu, ale także wydłuża czas dostawy. Z tego powodu niskotonażowe pojazdy są bardziej wskazane dla dostaw miejskich lub przesyłek o niewielkich gabarytach, gdzie zwinność i łatwość manewrowania są kluczowe. Z kolei odpowiedzi dotyczące taboru dostawczego i średniotonażowego również nie są trafne, ponieważ nie zapewniają one optymalnej ładowności dla danego zlecenia. Tabor dostawczy, zazwyczaj mniejszych rozmiarów, z założenia jest przystosowany do transportu niewielkich ładunków, co w przypadku tak dużej ilości palet prowadziłoby do nieefektywnego wykorzystania floty. Średniotonażowe pojazdy, choć mogą pomieścić większy ładunek niż niskotonażowe, nadal nie są wystarczające dla pełnego załadunku 20 palet, co prowadziłoby do powstawania pustych przebiegów i dodatkowych kosztów. W efekcie, wybór pojazdów o niewystarczającej ładowności jest nie tylko nieefektywny, ale wręcz szkodliwy dla rentowności operacji transportowych.