Poprawna odpowiedź to 4 paletowe jednostki ładunkowe (pjł), co wynika z analizy wymagań dotyczących maksymalnych wymiarów i masy. Każda paleta ma wymiary 1200 mm (dł.) × 800 mm (szer.) i 144 mm (wys.), a maksymalna wysokość pjł nie może przekroczyć 1300 mm. Wysokość palety po załadunku 3 opakowań (250 mm × 3 = 750 mm) oraz palety (144 mm) wyniesie 894 mm, co jest zgodne z wymaganiem. Możemy również umieścić 4 opakowania na jednej palecie, co daje nam 1000 mm wysokości razem z paletą, również w normie. Masa brutto palety z 4 opakowaniami wyniesie 60 kg (masa opakowania) + 20 kg (masa palety) = 80 kg, co mieści się w limicie 1200 kg. Całkowita masa 384 opakowań to 3840 kg, co wymaga 48 jednostek w przypadku 1 palety. Dlatego potrzebujemy 4 palet, które spełniają wszystkie wymagania. Przykładem praktycznego zastosowania tego obliczenia jest optymalizacja przestrzeni magazynowej i transportowej w logistyce, co przekłada się na mniejsze koszty i efektywność procesów magazynowych.
Niepoprawne odpowiedzi wynikają z błędnej analizy wymagań dotyczących wymiarów i masy jednostek ładunkowych. Typowy błąd polega na nieprawidłowym obliczeniu maksymalnej wysokości paletowej jednostki ładunkowej, gdzie uczestnicy mogą skupić się na masie, zapominając o wymiarach. Zwiększenie liczby opakowań na palecie może prowadzić do przekroczenia maksymalnej wysokości 1300 mm, co skutkowałoby niewłaściwym załadunkiem. Ponadto, niektóre odpowiedzi nie uwzględniają całkowitej masy brutto, co jest kluczowe przy planowaniu transportu. Użytkownicy mogą także zignorować ograniczenia dotyczące maksymalnej masy brutto 1200 kg dla jednostek ładunkowych, co prowadzi do błędnych kalkulacji dotyczących liczby wymaganych palet. W praktyce, aby zminimalizować koszty transportu, ważne jest zrozumienie, jak prawidłowo zorganizować ładunki, tak aby każda paleta była optymalnie wykorzystywana, co jest szczególnie istotne w branży logistycznej i spedycyjnej. Dobrym przykładem jest dostosowanie rozkładu ładunku do specyfikacji pojazdów transportowych, co umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni transportowej oraz zmniejszenie kosztów związanych z transportem i magazynowaniem.