Reguły INCOTERMS, czyli Międzynarodowe Reguły Handlu, zostały stworzone przez Międzynarodową Izbę Handlową (ICC) w celu ułatwienia handlu międzynarodowego poprzez ujednolicenie zasad dotyczących dostaw i kosztów transportu. Te reguły definiują obowiązki kupującego i sprzedającego, co pozwala na klarowność w relacjach handlowych. Zastosowanie INCOTERMS minimalizuje ryzyko nieporozumień oraz sporów w transakcjach, ponieważ jasno określa, kto ponosi odpowiedzialność za różne aspekty transportu, takie jak załadunek, transport, ubezpieczenie oraz odprawę celno-skarbową. Przykładem zastosowania INCOTERMS jest klauzula EXW (Ex Works), która oznacza, że sprzedający udostępnia towar w swoim zakładzie, a kupujący przejmuje wszelkie koszty i ryzyko związane z transportem towaru do miejsca przeznaczenia. INCOTERMS są powszechnie akceptowane w branży logistycznej, a ich znajomość jest niezbędna dla profesjonalistów zajmujących się handlem międzynarodowym.
Odpowiedzi sugerujące, że reguły INCOTERMS zostały stworzone przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych lub Międzynarodową Unię Transportu Drogowego, są błędne i opierają się na nieporozumieniach dotyczących roli tych instytucji. Polska Izba Spedycji i Logistyki, jako krajowa organizacja, koncentruje się na wspieraniu polskich przedsiębiorców w obszarze spedycji i logistyki, ale nie ma wpływu na międzynarodowe standardy, takie jak INCOTERMS. Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego są organizacjami, które reprezentują interesy przewoźników oraz wspierają rozwój branży transportowej, jednak ich działalność nie obejmuje tworzenia reguł handlowych na poziomie międzynarodowym. Błędne przekonanie o roli tych instytucji może wynikać z nieznajomości ich zadań, które są bardziej związane z promocją i ochroną interesów firm transportowych, a nie z formułowaniem zasad handlowych. INCOTERMS są ogólnoświatowym standardem, uznawanym przez wiele krajów i organizacji, co podkreśla ich znaczenie w globalnym handlu. Zrozumienie różnic między tymi organizacjami a ICC jest kluczowe dla efektywnego zarządzania procesami logistycznymi oraz minimalizowania ryzyk związanych z operacjami międzynarodowymi.