Aby obliczyć odległość pokonaną przez samochód, można skorzystać z podstawowego wzoru na drogę: \( d = v \cdot t \), gdzie \( d \) to odległość, \( v \) to prędkość, a \( t \) to czas. W naszym przypadku prędkość wynosi 60 km/h, a czas to 3 godziny i 30 minut, co można przeliczyć na godziny jako 3,5 godziny. Wstawiając wartości do wzoru, otrzymujemy: \( d = 60 \text{ km/h} \cdot 3,5 \text{ h} = 210 \text{ km} \). Przykładem praktycznym zastosowania tej metody może być planowanie podróży samochodowej, gdzie dokładne określenie pokonywanej odległości pozwala na lepsze zarządzanie czasem i paliwem. Ponadto, w branży transportowej i logistyce, precyzyjne obliczanie odległości jest kluczowe dla efektywności operacyjnej i kosztów. Warto również zauważyć, że znajomość prędkości średnich jest istotna przy ocenie możliwości kierowcy oraz planowaniu tras, co jest zgodne z dobrymi praktykami w branży motoryzacyjnej.
Analizując pozostałe odpowiedzi, można zauważyć, że często pojawiają się błędne założenia dotyczące przeliczania czasu na odpowiednią jednostkę. Na przykład, w przypadku odpowiedzi sugerujących, że odległość wynosi 200 km, 120 km lub 235 km, można zauważyć, iż brakuje w nich właściwego przeliczenia czasu. Mnogość możliwych interpretacji jednostek czasu, takich jak godziny i minuty, może prowadzić do nieprecyzyjnych obliczeń. W praktyce, nieprawidłowe zrozumienie konwersji czasu na godziny powoduje, że wyniki są zaniżone lub zawyżone względem rzeczywistej odległości. Często zdarza się, że osoby rozwiązujące tego typu zadania mylą jednostki, co prowadzi do poważnych błędów w obliczeniach. Coraz częściej w branży transportowej wykorzystuje się systemy nawigacji, które automatycznie przeliczają czas i odległość, jednak niewłaściwe zrozumienie podstawowych wzorów matematycznych, takich jak \( d = v \cdot t \), może prowadzić do nieefektywnego zarządzania czasem i zasobami. Dobrą praktyką jest zawsze podwójne sprawdzenie obliczeń i upewnienie się, że wszystkie jednostki są poprawnie przeliczone przed przystąpieniem do analizy wyników.