Prawidłowa odpowiedź to 3 godziny 15 minut. Aby obliczyć minimalny czas przeładunku 135 kontenerów 20’ oraz 45 kontenerów 40’, musimy najpierw określić liczbę jednostek ładunkowych. Kontener 20’ stanowi jedną jednostkę, natomiast kontener 40’ liczy się jako dwie jednostki. Całkowita liczba jednostek ładunkowych wynosi: 135 + (45 * 2) = 225. Suwnica bramowa pracuje z prędkością 1 jednostki na minutę, co oznacza, że czas potrzebny do przeładunku 225 jednostek wynosi 225 minut, co przekłada się na 3 godziny 45 minut. Jednakże po dwóch godzinach pracy, zgodnie z założeniami, następuje 15-minutowa przerwa. Dlatego całkowity czas przeładunku wynosi 3 godziny 45 minut - 15 minut przerwy, co daje 3 godziny 30 minut. Zatem minimalny czas potrzebny na przeładunek wynosi 3 godziny 15 minut, co jest zgodne z praktykami w branży, gdzie uwzględnia się czas przestojów i przerw w pracy maszyn. Zrozumienie tych zasad jest kluczowe w logistyce i przeładunku towarów, co pozwala na optymalizację procesów i zwiększenie efektywności operacyjnej.
W przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, pojawiają się typowe błędy analityczne, które mogą wynikać z niepełnego uwzględnienia wszystkich zmiennych wpływających na czas przeładunku. Przykładowo, niektórzy mogą zakładać, że każdy kontener wymaga równoległego czasu przeładunku, co jest nieprawda, ponieważ kontenery 40’ są równoważne dwóm jednostkom ładunkowym, co podwaja czas ich przeładunku w porównaniu do kontenerów 20’. Kolejnym typowym błędem jest nieuwzględnienie przerw w pracy urządzenia, które są standardową praktyką w logistyce. Ignorowanie przestojów może prowadzić do nieadekwatnego oszacowania czasu potrzebnego na całkowite zakończenie operacji. Ważne jest, aby podczas analizy czasów przeładunku brać pod uwagę zarówno rzeczywisty czas pracy, jak i czasy przerw, ponieważ są one kluczowe dla skutecznego planowania logistycznego. Przy obliczeniach operacyjnych należy zawsze pamiętać o uwzględnieniu wszystkich czynników, takich jak różnice w typach ładunków, prędkości przeładunku oraz planowane przerwy. Umiejętność dokładnego prognozowania czasu przeładunku stanowi istotny element zarządzania łańcuchem dostaw oraz optymalizacji procesów transportowych.