W miejscu oznaczonym "Signature" w samolotowym liście przewozowym AWB (Air Waybill) zamieszcza się podpis osoby odpowiedzialnej za nadanie przesyłki. Jest to kluczowy element dokumentacji transportowej, który potwierdza, że nadawca akceptuje warunki przewozu oraz potwierdza prawdziwość informacji zawartych w dokumencie. Podpis może być również użyty jako dowód na to, że przesyłka została odebrana przez odpowiednią osobę w momencie dostarczenia. Przykładowo, w przypadku reklamacji lub sporu dotyczącego przesyłki, podpis w AWB staje się istotnym dowodem tożsamości oraz zgody na warunki przewozu. Ponadto, zgodnie z międzynarodowymi standardami, takimi jak te określone przez IATA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych), dokumentacja przewozowa musi być wypełniona w sposób rzetelny i kompletny, a brak podpisu może prowadzić do problemów prawnych oraz trudności w dochodzeniu roszczeń.
Nieporozumienia związane z interpretacją różnych miejsc na samolotowym liście przewozowym AWB są powszechne. Wiele osób mylnie uważa, że w miejscu oznaczonym "Signature" powinny być zamieszczone informacje dotyczące ilości sztuk, wagi lub objętości ładunku. Jednak te dane powinny być umieszczone w innych częściach dokumentu, zgodnie z przyjętymi standardami. Na przykład, ilość sztuk ładunku jest zazwyczaj podawana w sekcji, która dotyczy opisu ładunku, natomiast waga i objętość również mają swoje przypisane miejsca. To ważne, aby zrozumieć, że każda sekcja AWB ma swoje specyficzne przeznaczenie, a niepoprawne umieszczanie danych może prowadzić do nieporozumień i trudności w procesie transportowym. Często występującym błędem myślowym jest mylenie funkcji poszczególnych sekcji dokumentów przewozowych. Zrozumienie struktury AWB i przypisanych funkcji każdej sekcji jest kluczowe dla efektywnego zarządzania ładunkiem oraz minimalizacji ryzyka związanych z transportem. Wiedza ta jest niezbędna nie tylko dla nadawców, ale również dla spedytorów i pracowników linii lotniczych, by zapewnić prawidłowy przebieg procesu przewozu, który oparty jest na zgodności z międzynarodowymi standardami i przepisami prawa.