Suwnice nabrzeżowe są kluczowym elementem procesu ładunkowego kontenerów na kontenerowcach, ponieważ umożliwiają efektywne i bezpieczne przeładunki ładunków między statkami a lądowymi środkami transportu. Pracują one w pobliżu nabrzeża, co pozwala na bezpośrednie podnoszenie i przemieszczanie kontenerów z pokładów statków. Wyposażone w odpowiednie mechanizmy dźwigowe oraz systemy sterowania, suwnice nabrzeżowe mogą obsługiwać różne rozmiary kontenerów, co czyni je uniwersalnym narzędziem w portach. Zgodnie z międzynarodowymi standardami, ich użytkowanie powinno odbywać się zgodnie z procedurami BHP oraz regularnymi przeglądami technicznymi, co zapewnia bezpieczeństwo operacji. Przykładem zastosowania suwnic nabrzeżowych jest ich wykorzystywanie w największych portach świata, takich jak Rotterdam czy Szanghaj, gdzie codzienne przeładunki kontenerów są realizowane na dużą skalę.
Wozy podsiębierne, suwnice kolejowe oraz suwnice placowe nie są odpowiednimi narzędziami do obsługi procesu ładunkowego kontenerów na kontenerowcach. Wozy podsiębierne, stosowane głównie w transporcie materiałów sypkich, nie oferują wymaganej funkcjonalności do podnoszenia i transportu kontenerów, które mają określone wymiary i wagę. Suwnice kolejowe, z kolei, są przystosowane do obsługi ładunków transportowanych koleją, co w przypadku kontenerów na statkach nie ma zastosowania, biorąc pod uwagę konieczność bezpośredniego ładunku i rozładunku na nabrzeżu. Suwnice placowe, mimo że są użyteczne w magazynach i na terminalach, nie są zaprojektowane do pracy w tak bliskiej współpracy z jednostkami pływającymi. Kluczowym błędem w rozumowaniu może być brak zrozumienia, że każdy z tych typów sprzętu ma swoje specyficzne przeznaczenie, a ich użycie w niewłaściwych kontekstach może prowadzić do nieefektywności operacyjnej oraz potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa. W kontekście efektywności i praktycznych wymagań związanych z przeładunkiem kontenerów, suwnice nabrzeżowe są niezastąpione, a inne rozwiązania po prostu nie spełniają tych kryteriów.