Odpowiedź DAP (Delivered at Place) jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z tą formułą INCOTERMS 2010 sprzedający ma obowiązek dostarczenia towaru do określonego miejsca, gdzie staje się on dostępny dla kupującego. Na tym etapie sprzedający pokrywa wszystkie koszty oraz ryzyko związane z transportem towaru do miejsca dostawy. Od momentu, gdy towar jest gotowy do wyładunku na środku transportu, kupujący przejmuje odpowiedzialność za dalsze koszty oraz ryzyko. Przykładem zastosowania DAP może być sytuacja, w której sprzedający dostarcza maszyny produkcyjne do zakładu kupującego, a odpowiedzialność za wszelkie formalności celne oraz transport od momentu przybycia maszyny do miejsca docelowego spoczywa na kupującym. DAP jest często stosowane w praktyce, ponieważ ułatwia zarządzanie logistyką i pozwala na lepsze planowanie kosztów transportowych. Warto również zwrócić uwagę, że DAP jest korzystne dla kupujących, którzy mogą lepiej kontrolować proces dostawy, co jest zgodne z dobrymi praktykami branżowymi.
Wybór odpowiedzi FCA (Free Carrier) jest niepoprawny, ponieważ formuła ta oznacza, że sprzedający ponosi odpowiedzialność za dostarczenie towaru do wskazanego miejsca, ale nie do miejsca docelowego. Sprzedający przekazuje towar przewoźnikowi lub innej osobie wskazanej przez kupującego, co oznacza, że odpowiedzialność za późniejsze koszty oraz ryzyko przechodzi na kupującego w momencie wydania towaru przewoźnikowi. Z kolei, odpowiedzi CIP (Carriage and Insurance Paid to) oraz EXW (Ex Works) również nie odpowiadają treści pytania. Formuła CIP oznacza, że sprzedający jest odpowiedzialny za transport oraz ubezpieczenie towaru do określonego miejsca, co nie jest tożsame z oddaniem towaru do dyspozycji kupującego na środku transportu. EXW natomiast oznacza, że sprzedający jedynie udostępnia towar w swoim zakładzie, a kupujący ponosi wszystkie koszty i ryzyka związane z dalszym transportem. Zrozumienie różnic między tymi formułami INCOTERMS 2010 jest kluczowe dla efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw oraz odpowiedniego planowania kosztów transportowych. Często zdarza się, że mylenie tych terminów prowadzi do nieporozumień w trakcie realizacji transakcji, co podkreśla znaczenie odpowiedniego przeszkolenia w zakresie logistyki i handlu międzynarodowego.