Wskaż minimalną liczbę środków transportu drogowego, niezbędnych do przewozu 5 kontenerów 40′ i4 kontenerów 20′.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź to 7 naczep o ładowności 2 TEU, ponieważ każde naczepa o tej ładowności jest w stanie pomieścić dwa kontenery typu TEU. W przypadku, gdy mamy do przewozu 5 kontenerów 40′, które odpowiadają 10 TEU (1 kontener 40′ to równowartość 2 TEU), oraz 4 kontenery 20′, które odpowiadają 4 TEU (1 kontener 20′ to 1 TEU), łączna liczba TEU do przewozu to 14 TEU. Zastosowanie 7 naczep o ładowności 2 TEU pozwala na efektywne załadunek wszystkich kontenerów, ponieważ 7 naczep pomieści 14 TEU. W praktyce, organizacja transportu drogowego powinna zawsze uwzględniać maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej i ograniczenia wagowe pojazdów zgodne z przepisami ruchu drogowego. Tego typu rozwiązania są zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi, które zalecają optymalizację ładunku w celu zwiększenia efektywności transportu i zmniejszenia kosztów operacyjnych.
Wybór innych odpowiedzi wskazuje na pewne nieporozumienia dotyczące pojemności ładunkowej i efektywności transportu. Na przykład, decyzja o zastosowaniu 9 samochodów ciężarowych o ładowności 1 TEU każda jest nieefektywna i nieoptymalna. Taki wybór wiąże się z dużym zwiększeniem kosztów transportu, ponieważ wymagane jest użycie dziewięciu pojazdów dla przewozu 14 TEU, co jest nie tylko niepraktyczne, ale także niewłaściwe z punktu widzenia zarządzania ładunkiem. Ponadto, zastosowanie 2 samochodów ciężarowych o ładowności 1 TEU oraz 3 naczep o ładowności 2 TEU nie pokrywa z całkowitym zapotrzebowaniem na TEU, które wynosi 14, ponieważ daje jedynie 8 TEU, co oznacza brak miejsca na dodatkowe kontenery. Wybór 7 naczep o ładowności 2 TEU byłby optymalnym rozwiązaniem, które przyniosłoby korzyści związane z kosztami i efektywnością transportu. Typowe błędy myślowe, które mogą prowadzić do takich wniosków, obejmują nieprawidłowe zrozumienie pojemności kontenerów oraz zignorowanie zasady optymalizacji przestrzeni ładunkowej w transporcie drogowym, co jest kluczowe dla skutecznego planowania logistycznego.