Zgodnie z konwencją AETR, całkowity okres prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 90 godzin w każdym okresie dwutygodniowym. Oznacza to, że kierowca ma ograniczenie czasowe, które ma na celu zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa zarówno kierowcy, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Przykładowo, jeśli kierowca prowadzi pojazd przez 45 godzin w pierwszym tygodniu, to może pracować maksymalnie 45 godzin w drugim tygodniu, co daje łącznie 90 godzin. Zasady te są wprowadzone, aby unikać zmęczenia, które może prowadzić do wypadków. Zgodnie z najlepszymi praktykami w branży transportowej, organizacje powinny monitorować czas pracy kierowców, aby zapewnić zgodność z tymi wymaganiami, co jest również ważne dla utrzymania optymalnej efektywności operacyjnej. Warto również zauważyć, że konwencja AETR jest zgodna z regulacjami Unii Europejskiej w zakresie czasu pracy kierowców."
Wybór innych odpowiedzi, takich jak 36, 24 czy 56 godzin, opiera się na błędnych założeniach dotyczących regulacji prawnych oraz praktyk związanych z prowadzeniem pojazdów w transporcie drogowym. Odpowiedzi te wynikać mogą z mylnego zrozumienia zasad pracy kierowców lub z nieaktualnych informacji. Na przykład, 36 godzin to czas, który może odnosić się do minimalnych okresów odpoczynku, ale nie do całkowitego czasu prowadzenia w okresie dwutygodniowym. Z kolei 24 godziny to zbyt krótki czas, który nie może obejmować pracy kierowcy w ciągu tak długiego okresu, co prowadziłoby do niezgodności z wymogami AETR. Z kolei 56 godzin, chociaż zbliżone do stosowanych limitów w niektórych przypadkach, także nie oddaje rzeczywistego limitu czasowego określonego w konwencji. Błędy w wyborze tych odpowiedzi mogą wynikać z braku znajomości regulacji, co jest istotne dla bezpieczeństwa na drogach, oraz z nieaktualnych informacji o przepisach dotyczących czasu pracy kierowców. Aby uniknąć tych nieporozumień, warto regularnie aktualizować swoją wiedzę o regulacjach i standardach w branży, co pomoże w lepszym zrozumieniu zasad prowadzenia pojazdów oraz ich wpływu na bezpieczeństwo transportu."