Przepływność jednostki transportowej STM-4 wynosi 622 Mbps, podczas gdy STM-1 ma przepływność 155 Mbps. Aby obliczyć, ile razy STM-4 jest większe od STM-1, należy podzielić 622 przez 155, co daje nam 4. Oznacza to, że STM-4 jest czterokrotnie bardziej wydajne pod względem przepustowości. W praktyce, ta różnica w przepływności ma kluczowe znaczenie w projektowaniu sieci telekomunikacyjnych. Dzięki wyższej przepustowości, STM-4 jest w stanie obsługiwać więcej danych w tym samym czasie, co jest niezbędne w środowiskach o dużym natężeniu ruchu, jak centra danych czy operatorzy telekomunikacyjni. W standardach SDH (Synchronous Digital Hierarchy) wykorzystywanie wyższych jednostek transportowych, takich jak STM-4, pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie zasobów sieciowych, przyczyniając się do obniżenia kosztów operacyjnych oraz zwiększenia jakości usług (QoS).
Wybór błędnej odpowiedzi może wynikać z nieprawidłowego zrozumienia pojęcia przepływności oraz różnic między jednostkami transportowymi w systemie SDH. Niektórzy mogą błędnie zakładać, że STM-4 jest tylko nieco lepsze od STM-1, przyjmując mniejsze wartości, takie jak dwa lub trzy razy większa przepustowość. Takie podejście często opiera się na mylnym porównaniu danych bez uwzględnienia rzeczywistych wartości przepływności, co prowadzi do zaniżenia oceny różnicy wydajności między tymi jednostkami. Warto zauważyć, że w systemach telekomunikacyjnych, każde z jednostek transportowych ma określone standardy, które jednoznacznie definiują ich przepustowości. Dlatego kluczowe jest, aby przy podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru jednostek transportowych, bazować na sprawdzonych danych i standardach branżowych, a nie na domysłach. W przeciwnym razie można łatwo wpaść w pułapkę myślenia życzeniowego, które prowadzi do nieefektywnych decyzji w projektowaniu sieci oraz ich późniejszej eksploatacji. Zrozumienie tych różnic jest fundamentalne dla skutecznego projektowania i zarządzania infrastrukturą sieciową, co bezpośrednio wpływa na jakość świadczonych usług oraz ich kosztowność.