Zmierzona głębokość rzeźby bieżnika wynosi 5 mm ponad wskaźnik TWI. Wynik należy interpretować następująco:
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wynik pomiaru głębokości bieżnika, który wynosi 5 mm ponad wskaźnik TWI (Tread Wear Indicator), jest interpretowany jako prawidłowy, ponieważ oznacza, że głębokość bieżnika jest wystarczająca dla zapewnienia odpowiedniej przyczepności i bezpieczeństwa podczas jazdy. W praktyce, minimalna głębokość bieżnika dla opon letnich powinna wynosić co najmniej 1,6 mm, a dla opon zimowych rekomenduje się głębokość nie mniejszą niż 4 mm. Utrzymanie odpowiedniej głębokości bieżnika jest kluczowe dla optymalizacji kontaktu z nawierzchnią drogi, co bezpośrednio wpływa na skuteczność hamowania, stabilność pojazdu i zachowanie w trudnych warunkach atmosferycznych. Dobre praktyki w zakresie utrzymania opon zalecają regularne kontrole głębokości bieżnika i jego równomierne zużycie, co można osiągnąć poprzez odpowiednie ciśnienie powietrza i rotację opon. Takie działania minimalizują ryzyko aquaplaningu oraz zwiększają bezpieczeństwo jazdy, co jest zgodne z obowiązującymi normami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wybór odpowiedzi dotyczącej szerokości bieżnika jako nieprawidłowej lub prawidłowej jest mylny, ponieważ w pytaniu skoncentrowano się na głębokości bieżnika. W związku z tym stwierdzenia dotyczące szerokości bieżnika nie mają zastosowania w kontekście oceniania bezpieczeństwa. Zdajemy sobie sprawę, że głębokość bieżnika i jego szerokość to dwa różne parametry, które wpływają na osiągi opony, jednak w tym przypadku kluczowym aspektem jest właśnie głębokość. Wybór odpowiedzi sugerującej, że głębokość bieżnika jest nieprawidłowa, jest wynikiem niewłaściwego zrozumienia zasad działania wskaźników bieżnika, które mają na celu informowanie o zużyciu opon. Warto podkreślić, że głębokość bieżnika poniżej określonego poziomu znacznie zwiększa ryzyko utraty przyczepności, zwłaszcza w warunkach deszczu, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Dodatkowo, nieporozumienia mogą wynikać z braku znajomości przepisów dotyczących stanu technicznego pojazdów, które jasno określają minimalne wartości głębokości bieżnika. Właściwe podejście do oceny stanu opon powinno obejmować zarówno ich głębokość, jak i szerokość, jednak w tym kontekście, to głębokość odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa jazdy.