Zawód: Technik transportu drogowego
Kategorie: Ładunki i jednostki transportowe Bezpieczeństwo i odpowiedzialność
Odpowiedź 40% maksymalnego ciężaru ładunku ≤ 5000 daN jest prawidłowa, ponieważ normy dotyczące wytrzymałości ścian przednich ciężarówek i przyczep o masie powyżej 3,5 tony wskazują, że ich konstrukcja powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby mogła wytrzymać obciążenia do 40% maksymalnego ciężaru ładunku. Oznacza to, że przy ładunku wynoszącym 5000 daN, siły działające na ścianę przednią powinny być ograniczone do 2000 daN, co zapewnia wystarczającą stabilność i bezpieczeństwo w czasie transportu. Przykładem zastosowania tej zasady może być projektowanie ścian ciężarówek transportujących materiały budowlane, gdzie narażone są na znaczne siły w wyniku wstrząsów i ruchu. Zgodność z tymi standardami jest kluczowa dla zapewnienia maksymalnej ochrony ładunku oraz minimalizacji ryzyka uszkodzeń w trakcie transportu. Praktyczne testy wytrzymałościowe potwierdzają, że ściany zaprojektowane zgodnie z tymi kryteriami skutecznie chronią ładunek przed uszkodzeniami mechanicznymi.