Poprawna odpowiedź to dyżurny ruchu, ponieważ to on pełni kluczową rolę w organizacji ruchu kolejowego i odpowiada za koordynację wszystkich działań związanych z przygotowaniem drogi przebiegu. Dyżurny ruchu jest odpowiedzialny za wydawanie poleceń dotyczących zmiany toru, co zapewnia bezpieczeństwo i efektywność operacji kolejowych. Przykładem zastosowania tej roli może być sytuacja, gdy na stacji kolejowej konieczne jest skierowanie pociągu na inny tor w celu uniknięcia kolizji lub w celu zapewnienia sprawnej obsługi pasażerów. Dyżurny ruchu musi podejmować decyzje na podstawie informacji o aktualnym stanie ruchu, warunkach atmosferycznych oraz dostępności infrastruktury. Zgodnie z dobrymi praktykami branżowymi, dyżurny powinien posiadać odpowiednie uprawnienia oraz być przeszkolony w zakresie systemów sygnalizacji i komunikacji, co pozwala mu na efektywne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Współpraca z innymi pracownikami, takimi jak zwrotniczy czy nastawniczy, jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania całego systemu kolejowego.
Odpowiedzi takie jak dyspozytor, zwrotniczy czy nastawniczy, pomimo że są ważnymi rolami w systemie kolejowym, nie są właściwymi osobami odpowiedzialnymi za przygotowanie drogi przebiegu. Dyspozytor przede wszystkim zajmuje się koordynowaniem i zarządzaniem ruchem pociągów na szerszym poziomie, często z perspektywy regionalnej, a nie lokalnej. Jego zadania obejmują podejmowanie decyzji strategicznych i nadzór nad wieloma stacjami, co może prowadzić do zamieszania w kontekście lokalnego zarządzania torami. Zwrotniczy, z kolei, jest odpowiedzialny za ręczne przestawianie zwrotnic, ale nie jest osobą, która podejmuje decyzje o całej drodze przebiegu. Ich rola jest techniczna i ogranicza się do realizacji poleceń wydawanych przez dyżurnego ruchu. Nastawniczy odpowiada za zarządzanie sygnalizacją i zapewnienie, że ruch kolejowy odbywa się zgodnie z ustalonymi zasadami oraz na odpowiednich torach, jednak nie wydaje on poleceń dotyczących przygotowania drogi przebiegu w sposób kompleksowy, jak czyni to dyżurny ruchu. W związku z tym, wybór odpowiedzi powinien opierać się na zrozumieniu głównych obowiązków i zakresu odpowiedzialności poszczególnych ról w systemie kolejowym.