Odpowiedź "Stój" jest prawidłowa, ponieważ zablokowanie bloku końcowego przez pracownika obsługi może nastąpić tylko wtedy, gdy pociąg minie miejsce sygnałowe, a semafor wskazuje sygnał "Stój". W sytuacji, gdy semafor sygnalizuje zatrzymanie, oznacza to, że tor jest zajęty lub niebezpieczny, co jest zgodne z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Pracownik obsługi jest odpowiedzialny za zapewnienie, że pociąg nie będzie mógł ruszyć przed uzyskaniem odpowiedniego zezwolenia. W praktyce oznacza to, że w przypadku sygnału "Stój", pracownik musi podjąć odpowiednie działania, aby zapobiec dalszemu ruchowi pociągu, co jest zgodne z procedurami ustalonymi przez zarządców infrastruktury kolejowej. W takich sytuacjach zastosowanie ma również zasada, że wszelkie działania muszą być oparte na jednoznacznych sygnałach i komunikacji z maszynistą. Przykład zastosowania tej zasady można zaobserwować w przypadku, gdy pociąg zbliża się do zajętej stacji – sygnał "Stój" informuje o konieczności zatrzymania, co zapobiega kolizjom oraz zapewnia bezpieczeństwo pasażerów i towarów.
Wybór odpowiedzi wskazujących na sygnały wątpliwe, zastępcze oraz zezwalające jest niewłaściwy, ponieważ każdy z tych sygnałów implikuje różne stany, które nie są zgodne z wymaganiami dotyczącymi zablokowania bloku końcowego. Sygnał wątpliwy może oznaczać niejasności w komunikacji lub sytuację, gdzie dalsza jazda jest ryzykowna, co nie dostarcza klarownych instrukcji dla pracowników obsługi. W sytuacji, gdy sygnał zastępczy jest w użyciu, oznacza to, że istnieje tymczasowe rozwiązanie, które wprowadza dodatkowe ryzyko, a nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa zablokowania toru. Z kolei sygnał zezwalający wyraźnie wskazuje na to, że pociąg może kontynuować jazdę, co jest sprzeczne z zasadą, że blok końcowy może być zablokowany tylko w przypadku sygnału "Stój". Pojedyncze nieprawidłowe myślenie, że inne sygnały mogą być użyte jako podstawa do podjęcia decyzji, prowadzi do niebezpiecznych sytuacji, w których bezpieczeństwo pasażerów jest narażone. Ruch kolejowy opiera się na ścisłych zasadach, a stosowanie niepoprawnych sygnałów może skutkować poważnymi konsekwencjami, takimi jak kolizje czy niekontrolowane przyspieszenie pociągu, co jest niezgodne z zasadami bezpieczeństwa i dobrymi praktykami w branży kolejowej.