Odpowiedź 20 km/h jest prawidłowa, ponieważ w przypadku wyprawiania pociągu za pomocą sygnału zastępczego lub rozkazu pisemnego na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową, maksymalna prędkość jazdy pociągu jest ograniczona do tej wartości. Tego typu ograniczenia mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zwłaszcza w sytuacjach, gdy normalne systemy sygnalizacji nie działają. Samoczynna blokada liniowa ogranicza prędkość pociągu, aby zmniejszyć ryzyko kolizji i zapewnić, że pociąg może zatrzymać się w razie wykrycia przeszkody na torze. W praktyce, w sytuacji awaryjnej, maszynista musi być przygotowany na natychmiastowe reakcje, a niższa prędkość pozwala na lepsze manewrowanie i szybsze zatrzymanie. Standardy operacyjne, takie jak te określone w przepisach kolejowych, podkreślają znaczenie przestrzegania tych limitów prędkości, aby chronić zarówno pasażerów, jak i personel obsługujący pociągi. Dodatkowo, w sytuacjach awaryjnych, takich jak awaria sygnałów, kluczowe jest, aby prędkość była na tyle niska, aby umożliwić skuteczną reakcję na nieprzewidziane okoliczności.
Każda z pozostałych odpowiedzi, takich jak 30 km/h, 40 km/h i 50 km/h, nie spełnia wymogów bezpieczeństwa określonych przez regulacje dotyczące transportu kolejowego. Wybór wyższych prędkości ignoruje fakt, że sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny na szlaku z samoczynną blokadą liniową wskazuje na potrzebę zachowania szczególnej ostrożności. Odpowiedzi te nie uwzględniają podstawowych zasad dotyczących zarządzania ruchem kolejowym, w których kluczowe znaczenie ma ochrona przed niebezpieczeństwami wynikającymi z braku pełnej kontroli nad sygnalizacją. Przykładowo, prędkość 30 km/h, choć wydaje się niewielka, w kontekście ograniczeń związanych z awarią systemów sygnalizacji, staje się nieadekwatna, ponieważ nie zapewnia wystarczającego czasu na reakcję w przypadku wystąpienia przeszkody na torze. Z kolei prędkości 40 km/h i 50 km/h są zdecydowanie zbyt wysokie w sytuacji, gdy sygnały nie działają, co może prowadzić do katastrofalnych skutków, takich jak kolizje pociągów. Błędem jest również zakładanie, że pociąg może bezpiecznie poruszać się z wyższymi prędkościami w momencie, gdy brakuje pełnej informacji o warunkach na trasie. Przestrzeganie ustalonych limitów prędkości jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na torach, a ich ignorowanie może prowadzić do tragicznych skutków.