Odpowiedź "w przypadku ograniczenia prędkości poniżej 10 km/h." jest prawidłowa, ponieważ tarcze ostrzegawcze są używane w sytuacjach, w których istnieje potrzeba zwrócenia uwagi na szczególne zagrożenia lub ograniczenia. Tarcza czerwona, jak ta przedstawiona na rysunku, wskazuje, że prędkość pojazdów musi być znacznie ograniczona z powodu potencjalnych niebezpieczeństw, takich jak trudne warunki drogowe, roboty drogowe lub inne sytuacje, które mogą zagrażać bezpieczeństwu. Każda instytucja zarządzająca ruchem drogowym opiera się na standardach i regulacjach, które wymagają stosowania takich oznaczeń w przypadku, gdy prędkość jest ograniczona do 10 km/h lub mniej. W praktyce, kierowcy zobowiązani są do dostosowania swoich prędkości do tych wskazówek, co pomaga minimalizować ryzyko wypadków. Ponadto, stosowanie takich ścisłych ograniczeń prędkości jest uzasadnione w kontekście ochrony pieszych, prowadzenia prac konserwacyjnych lub w sytuacjach awaryjnych, gdzie bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu jest priorytetem.
Inne odpowiedzi sugerują zastosowania tarczy ostrzegawczej, które są niezgodne z jej rzeczywistym przeznaczeniem. Ustawienie tarczy w przypadku, gdy nie ma wyraźnego ograniczenia prędkości poniżej 10 km/h, jest błędne, ponieważ czerwona tarcza ma na celu przypomnienie kierowcom o konieczności znacznego spowolnienia w obliczu zagrożeń. Przykładowo, odpowiedź dotycząca ustawienia tarczy z przenośną tarczą ostrzegawczą "DO" jest myląca, ponieważ sugeruje, że tarcze ostrzegawcze można stosować w każdych sytuacjach bez odniesienia do konkretnego ograniczenia prędkości, co zagraża bezpieczeństwu. W praktyce, tarczę należy ustawić w kontekście rzeczywistych warunków na drodze, a nie na podstawie ogólnych zasad. Odpowiedź sugerująca umieszczanie tarczy na stacji z prawej strony toru minimum 200 m przed przeszkodą nie uwzględnia, że odległość ta jest niewłaściwa dla większości przypadków i może nie zapewnić odpowiedniego czasu na reakcję kierowcy. Ustawienie na szlaku co najmniej 100 m od przeszkody również jest niepoprawne, ponieważ nie odnosi się bezpośrednio do wymogu ograniczenia prędkości, które jest kluczowym czynnikiem przy używaniu tej tarczy. W związku z tym, nieprawidłowe podejście do oznakowania ruchu może prowadzić do sytuacji niebezpiecznych na drodze, gdzie kierowcy mogą nie być odpowiednio ostrzegani o zagrożeniach, co z kolei może skutkować wypadkami drogowymi.