Sygnał S4, reprezentowany przez jedno pomarańczowe światło migające na semaforze, informuje maszynistę o możliwości jazdy z dozwoloną prędkością maksymalną na danym odcinku linii kolejowej. Ważne jest, aby zwrócić uwagę, że sygnał ten również wskazuje na ograniczenie prędkości na następnej stacji, które wynosi 40 lub 60 km/h. Zastosowanie tego sygnału w praktyce jest istotne, ponieważ pozwala na bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym i zapobiega wypadkom. Przykładowo, w sytuacjach, gdy tor jest w stanie wymagać spowolnienia ruchu, maszynista powinien być świadomy tego ograniczenia, aby dostosować prędkość do warunków na trasie. W ramach praktyki branżowej, znajomość takich sygnałów jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa zarówno pasażerów, jak i towarów. Warto również wspomnieć, że każdy maszynista powinien regularnie uczestniczyć w szkoleniach dotyczących interpretacji sygnałów, co jest zgodne z przepisami i standardami obowiązującymi w branży kolejowej.
Odpowiedzi wskazujące na prędkości 20 lub 40 km/h, 100 lub 120 km/h oraz 60 lub 80 km/h nie są zgodne z rzeczywistością i zasadami obowiązującymi w ruchu kolejowym. W przypadku sygnału S4, który zezwala na maksymalną prędkość, błędne jest przyjmowanie, że następny semafor może oznaczać tak niski limit prędkości jak 20 km/h. Tego typu podejście może wynikać z niewłaściwego zrozumienia roli sygnałów, które mają za zadanie nie tylko informować o dozwolonej prędkości, ale także zapewniać płynność ruchu kolejowego. Co więcej, prędkości powyżej 60 km/h, takie jak 100 czy 120 km/h, są również nieadekwatne w kontekście tego sygnału, ponieważ S4 jednoznacznie informuje o ograniczeniach do 60 km/h na następnej stacji. Często zdarza się, że osoby uczące się o sygnałach kolejowych mylnie zakładają, że wyższe prędkości są zawsze dozwolone, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na torach. Kluczowe jest zrozumienie, że każdy sygnał ma swoje specyficzne znaczenie i powinien być interpretowany z najwyższą starannością, przy zwróceniu uwagi na warunki panujące na trasie oraz regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego.