Kategorie:  Ruch pociągów  Tabor i infrastruktura 
Odpowiedź "większej prędkości konstrukcyjnej" jest prawidłowa, ponieważ w pociągach z podwójną trakcją kluczowe jest, aby lokomotywa na pierwszym miejscu miała zdolność do osiągania wyższych prędkości w porównaniu do innych lokomotyw w składzie. Prędkość konstrukcyjna lokomotywy odnosi się do maksymalnej prędkości, jaką lokomotywa może osiągnąć w bezpieczny sposób, oraz do jej zdolności do utrzymania tej prędkości w trakcie jazdy. W przypadku pociągów towarowych lub osobowych, ustawienie lokomotywy z wyższą prędkością konstrukcyjną na pierwszym miejscu umożliwia lepsze zarządzanie ruchem, szczególnie na trasach, gdzie prędkość i czas przejazdu są kluczowe. Przykładem zastosowania tej zasady jest organizacja pociągów pasażerskich, gdzie priorytetem jest dotarcie do celu w możliwie najkrótszym czasie, a lokomotywy o wyższej prędkości konstrukcyjnej pozwalają na osiąganie lepszych wyników operacyjnych. Dobre praktyki branżowe zalecają również uwzględnienie układu torów oraz parametrów urządzeń srk (sygnalizacji i radiołączności), aby zapewnić bezpieczeństwo całego składu. W obszarze przewozów towarowych zmniejsza to czas transportu oraz zwiększa wydajność operacyjną całej logistyki.